THEORY AND MAIN DIRECTIONS OF MARKETING STRATEGY OF COMMERCIAL BANKS

Authors

Abstract

In this article, based on the analysis of the necessity of the innovative marketing strategy of commercial banks in modern conditions, the main principles, and the methods of its implementation, ways to increase its effectiveness have been developed. At the same time, the conclusions of foreign and national researchers in this direction and the strategy of commercial banks in the direction of attracting customers were studied.

Keywords:

commercial banking marketing innovative marketing bank marketing marketing strategy

References

Porter M.E. (1987) From Competitive Advantage to Corporate Strategy // Harvard Business Review, May/June, pp 43-59.

Turkes Mirela Catalina (2010) CONCEPT AND EVOLUTION OF BANK MARKETING

Иванова Ю.В. (2021) Маркетинг банковских инноваций как важнейшая составляющая инновационной стратегии коммерческого банка [текст] / Ю.В. Иванова // Вестник Ростовского государственного экономического университета. – № 30. – С. 156-164.

Ламбен Ж.Ж. (1996) Стратегический маркетинг. Европейская перспектива. СПб.: Наука, 231-ст.

Указ (2022) Указ Президента Республики Узбекистан № УП-60 от 28 января 2022 года «О Стратегии развития Нового Узбекистана на 2022-2026 годы” 27-цель.

Цыганкова В.Н. (2018) Банковский маркетинг в современных условиях развития экономики России [текст] / В.Н. Цыганкова, Е.М. Гузева // Известия Волгоградского государственного педагогического университета. – № 3. – С. 96-99.

Эргашходжаева Ш.Д. (2014) Инновацион маркетинг. Ўқув қўлланма. –Т.: ТДИУ, Иқтисодиѐт, –177 бет.

Downloads

Published

How to Cite

THEORY AND MAIN DIRECTIONS OF MARKETING STRATEGY OF COMMERCIAL BANKS. (2024). Economic Development and Analysis, 2(1), 499-506. https://doi.org/10.60078/2992-877X-2024-vol2-iss1-pp499-506