INNOVATIVE TECHNOLOGIES IN THE HOSPITALITY INDUSTRY: PROSPECTS AND IMPLEMENTATION IN UZBEKISTAN
Abstract
The development of information technology and growing competition in the hotel services market necessitate the active use of innovation in the activities of modern hotels. Innovation is now considered one of the important competitive advantages in the hospitality industry. Innovation in the hospitality industry can be defined as an innovation implemented in practice in the form of a new or improved product, process or method, created as a result of the introduction of new ideas and knowledge to better meet the needs of customers of the hotel enterprise. Hospitality technology innovation refers to new and improved methods and tools used in the hospitality industry to improve efficiency, convenience, and customer satisfaction
Keywords:
hospitality industry innovation technology tourism services green technologies.References
Hjalager A.M. (1997) Innovation patterns in sustainable tourism – an analytical typolo-gy. // Tourism Management. Vol. 18. №1. P. 35-41.
Jones P. (1996) Managing hospitality innovation. // Cornell Hotel and Restaurant Ad-ministration Quarterly. №37 (5). P. 86–95.
Ottenbacher M.C. (2007) Innovation management in the hospitality industry: Different strategies. // Journal of Hospitality & Tourism Research №31 (4). Р. 431–454.
Toychievna, A.M. Application of Innovations on the Improvement of the Quality Management System of Tourism Services. JournalNX, 492-497.
Гареев, Р.Р. (2019) Инновационные методы стимулирования спроса в индустрии гостеприимства и туризма, Москва: - 230 с
Игнатьев А.А. (2017) Инновации в туризме как эффективный метод повышения уровня конкурентоспособности туристского продукта // Горизонты экономики. № 4 (37). С. 28-35.
Питер, Дойль (2001) Маркетинг ориентированный на стоимость 9-е изд. — Санкт-Петербург: Питер, - 480 c.
Рудченко В.Н. (2014) Инновации в туризме и построение подхода по их оценке // Ученые записки Санкт-Петербургского университета управления и экономики. № 4 (48). С. 60-69
Скобкин, С.С. (2015) Менеджмент в туризме. - 2 издание. Москва: «Юрайт», 2017. - 445 c. -С. 149–154;
Указ (2024) Указ Президента Республики Узбекистана от 12.01.2024 г. № УП-9 «О мерах по значительному увеличению потока иностранных туристов в республику и дальнейшей активизации внутреннего туризма».
Шумпетер Й.А. (2005) Теория экономического развития. Капитализм, социализм и демократия / пер. с нем. В.С. Автономова, М.С. Любского, А.Ю. Чепуренко и др. - М.: Эксмо, - 564 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.