USE OF MARKETING COMMUNICATIONS IN COMMERCIAL BANKS
Abstract
This article analyzes the directions that should be carried out in order to effectively use marketing communications in commercial banks, the opinions of foreign and domestic scientists about marketing communication and proposals for its use in commercial banks, the importance of marketing communications in commercial banks in the context of the transition to the digital economy, problems related to the industry, and as a result of the analysis, conclusions and proposals were formulated.
Keywords:
commercial banks communication digitization customer marketingReferences
Claessens R. (2004), Marketing of retail banking products-From “Theory” to Practice & Strategic planning implementation, U.B.I. Brussels, p 16.
Farmon (2020) O’zbekiston Respublikasi Prezidentining PF–5992-sonli “2020-2025 yillarga mo‘ljallangan O’zbekiston Respublikasining bank tizimini isloh qilish strategiyasi to‘g‘risida”.
Giyazova N. (2020) Маркетинг коммуникацияларининг мазмун-моμияти ва ўзига хос хусусиятлари //Центр научных публикаций (buxdu. uz). – Т. 9. – №. 9.
O‘zbekiston Respublikasi Markaziy banki. (2022). Available at: https://cbu.uz/uz/payment-systems/remote-banking-services/index.php?sphrase_id=255777.
Odobescu E. (2007), Marketingul bancar modern, Ed. Sigma, Bucure ti p.17.
Азларова А.А. (2021) Банк менежменти ва маркетинги. ТДИУ дарслик.
Буздалин А.В. (2012) Надежность банка: От формализации к оценке. 192с.
Вахрушев Д. С., Парфенова Л. Б., Шалаева Д. Е. (2023) Маркетинговые коммуникации в коммерческом банке в условиях цифровизации //Научно-практический и теоретический журнал. – Т. 122.
Котлер Филип, Келлер Кевин Лэйн (2012) Переводчик: Жильцов С., Жильцов М., Раевская Д.Редактор: Толстиков А Издательство: Питер, Подробнее: https://www.labirint.ru/books/297656/
Лаврушин О. И. (2016) Издательство: Кнорус, Жанр: Менеджмент. Управление предприятием. Подробнее: https://www.labirint.ru/books/520520/
Марданов А., Мунасыпов Р. (2024) Клиент-ориентированная стратегия управления в банковской деятельности. //Банки и технологии, No4.