OLIY TА’LIM MUАSSАSАLАRIDА MENEJERLАRNING KАSBIY KOMPETENSIYALАRINI RIVOJLАNTIRISHDА ILG‘OR XORIJIY TАJRIBАDАN FOYDАLАNISH YO‘NАLISHLАRI
DOI:
https://doi.org/10.60078/3060-4842-2025-vol2-iss5-pp276-285Annotasiya
Mazkur maqolada oliy taʼlim muassasalarida menejerlarni tayyorlash jarayonida kasbiy kompetensiyalarni rivojlantirishning dolzarb masalalari hamda ilg‘or xorijiy tajribalardan foydalanish yo‘nalishlari tahlil qilingan. Menejer kadrlarning muvaffaqiyatli faoliyat yuritishi uchun kasbiy, kommunikativ va konseptual kompetensiyalar zarurligi asoslab berilgan. Shu bilan birga, АQSh, Yevropa va Sharq mamlakatlari tajribasida taʼlim jarayonida innovatsion o‘qitish texnologiyalari, amaliyotga yo‘naltirilgan dasturlar va interfaol usullar keng qo‘llanilishi taʼkidlangan. Ushbu tajribalarni milliy taʼlim tizimiga tatbiq etish menejerlarni raqobatbardosh va strategik fikrlay oladigan mutaxassis sifatida shakllantirishga xizmat qiladi
Kalit so‘zlar:
oliy taʼlim kompetensiya menejer innovatsion boshqaruv malaka oshirish pedagogik texnologiyaBibliografik manbalar
Abdullayeva Sh.X. (2019) Pedagog professional kompetentliligini shakllantirishning ijtimoiy-psixologik mexanizmlari: Psixol. fanl. d-ri (DSc) ... Dis. – T.: O‘zMU, – 225 b.
Akhmedova N. E. (2023). People’s practical art traditions as the basis for developing the artistic-pedagogical abilities of future art teachers // Science and innovation, 2(B4), 701-705.
Begimqulov U.Sh. (2007) Pedagogik ta’limda zamonaviy axborot texnologiyalarini joriy etishning ilmiy-nazariy asoslari. –T.: Fan, – 159 b.
Innazarov M. (2021) Kredit modul tizimi va o‘quv jarayoni tashkil etish: O‘quv-uslubiy majmualar. – T.: Bosh ilmiy metodik markaz.
Inoyatov U.I. (2014) Pedagogika: Darslik. – T.
Kalmuratov T. (2024) Davlat – xususiy sheriklik asosidagi nodavlat maktabgacha taʼlim tashkilotlari faoliyatini boshqarishning amaliyotdagi mavjud holati // Science and innovation.– Т. 3. – Special Issue 38. – С. 776-779.
Lex.uz. (2017). 745-сон 19.09.2017. Бошқарув кадрларини тайёрлаш, қайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини оширишга доир норматив-ҳуқуқий ҳужжатларни тасдиқлаш тўғрисида. [online] Available at: https://lex.uz/docs/3358139
Lex.uz. (2019). ПФ-5847-сон 08.10.2019. Ўзбекистон Республикаси олий таълим тизимини 2030 йилгача ривожлантириш концепциясини тасдиқлаш тўғрисида. [online] Available at: https://lex.uz/docs/4545884.
Mardonov Sh.Q. (2006) Yangi ta’limiy qadriyatlar asosida pedagog kadrlarni tayyorlash va malakasini oshirish. – T.: Fan, – 232 b.
Turg‘unov S.T. (2014) Pedagogik jarayonlarni tashkil etish va boshqarish, sifat va samaradorligini o‘qitish texnologiyalari. – T.: Riso.
Xo‘jamqulov U.N. (2019) Pedagogik ta’lim innovatsion klasteri: ta’rif, tavsif, tasnif: Uslubiy qo‘llanma. – Chirchiq.
Блинов В.И., Сазонов Б.А., Лейбович А.Н., Батрова О.Ф., Волошина И.А., Есенина Е.Ю., Сергеев И.С. (2010) Национальная рамка квалификаций Российской Федерации. − М.: ФГУ «ФИРО», Центр начального, среднего, высшего и дополнительного профессионального образования, – 7 с.
Гордиенко О.А. (2020) Дуальное образование как одна из мировых практик обучения // Теория и практика общественного развития. – №5(147). С. 31-35.
Дружилов С.А. (2014) Интеграция с европейской системой высшего образования: преимущества и возможные «подводные камни» // Международный журнал экспериментального образования. – № 5. С. 58-60.
Жиронкина О.В. (2003) Формирование профессионально значимых качеств будущих экономистов в процессе изучения общеобразовательных дисциплин: автореф. дис. … канд. пед. наук. – Кемерово, – 18 с.
Ингиу О. (2007) Японский менеджмент. Прошлое, настоящее и будущее; пер. с англ. В.А. Спивак. – М.: Эксмо, – 160 с.
Yuklashlar
Nashr qilingan
Qanday qilib iqtibos keltirish kerak
Nashr
Bo'lim
Litsenziya

Ushbu ish Creative Commons Attribution 4.0 Worldwide.





