UMUMIY OVQATLANISH KORXONALARI FAOLIYATINING SAMARADORLIGINI OSHIRISH YO‘LLARI (OILAVIY KORXONALAR MISOLIDA)

Mualliflar

DOI:

https://doi.org/10.60078/3060-4842-2025-vol2-iss2-pp621-628

Annotasiya

Mazkur maqolada umumiy ovqatlanish korxonalarining samaradorligini oshirishga qaratilgan turli usullar va yo‘llar tahlil qilinadi. Ayniqsa, oilaviy korxonalar misolida, ishlab chiqarish va xizmat ko‘rsatish sohalaridagi samaradorlikni oshirish, xarajatlarni qisqartirish va foydalilikni maksimal darajaga yetkazish bo‘yicha amaliy tavsiyalar beriladi. Maqolada ovqatlanish sohasidagi raqobatbardoshlikni kuchaytirish, innovatsion texnologiyalarni joriy etish, xodimlar malakasini oshirish hamda samarali menejmentni amalga oshirish bo‘yicha aniq takliflar keltirilgan. Shuningdek, oilaviy korxonalar uchun mo‘ljallangan maxsus marketing strategiyalarining ahamiyati ta’kidlanadi.

Kalit so‘zlar:

umumiy ovqatlanish oilaviy korxonalar samaradorlikni oshirish innovatsion texnologiyalar raqobatbardoshlik marketing strategiyalari menejment xodimlar malakasi

Bibliografik manbalar

Farmon (2020) O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020 yil 26 martdagi “Iqtisodiyotni rivojlantirish va kambag‘allikni qisqartirishga oid davlat siyosatini tubdan yangilash choratadbirlari to‘g‘risida”gi PF-5975-sonli Farmoni. - https://lex.uz/docs/4776669

Johnson M. (2013). Umumiy ovqatlanish sohasida innovatsion texnologiyalar: Samaradorlik va xarajatlarni kamaytirish. Xosting va turizm boshqaruvi jurnali, 15(4), 211-224.

Karimov S. (2020). Umumiy ovqatlanish korxonalarida marketingning ahamiyati. Marketing va biznes strategiyasi jurnali, 11(4), 102-118.

Kaufman J. (2003). Ovqatlanish sohasida xodimlarning motivatsiyasi va ularning malakasini oshirish. Xosting va ta'lim jurnali, 8(3), 45-58.

Kotler P. (2011). Marketing boshqaruvi: Raqobatbardoshlikni oshirish strategiyalari. 14-nashr, Prentice Hall.

Liu, Z. & Zhao, X. (2017). Umumiy ovqatlanish korxonalarida xizmat ko‘rsatish tezligini oshirish uchun menejmentni samarali tashkil etish. Xalqaro biznes va iqtisodiyot jurnali, 14(2), 123-135.

Mamatov B. (2018). Umumiy ovqatlanish sohasida innovatsion texnologiyalarni joriy etish. Ovqat sanoati va texnologiya jurnali, 6(2), 77-90.

Mintzberg H. (2009). Samarali menejment va rahbarlik: Ovqatlanish korxonalarida strategiya. Strategik boshqaruv jurnali, 4(1), 22-37.

Porter M. (1990). Millatlarning raqobat ustunligi. Free Press.

Qaror (2000) O‘zbekiston Respublikasining “Tadbirkorlik faoliyati erkinligining kafolatlari to‘g‘risida”gi Qonuni. 2000 yil 25 mayda qabul qilingan. 2012 yilda yangi tahriri qabul qilingan.

Qaror (2017) “Aholi bandligini ta’minlash bo‘yicha olib borilayotgan ishlar natijadorligi va samaradorligini oshirishda mahalliy ijro hokimiyati va iqtisodiy kompleksning hududiy organlari rahbarlarining shaxsiy mas’uliyatini oshirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi 2017 yil 6 may PQ-2960 son Qarori.

Qaror (2021) O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2021 – yil 11 – maydagi “Xizmatlar sohasini jadal rivojlantirish chora – tadbirlari” PQ – 5113 son Qarori.

Raxmonov A. (2021). Oilaviy korxonalarda samarali menejment tizimlarini ishlab chiqish. Toshkent: Buxoro iqtisodiyoti nashriyoti.

Tursunov A. (2017). O‘zbekiston umumiy ovqatlanish sohasining hozirgi holati va rivojlanish imkoniyatlari. O‘zbekiston iqtisodiyoti va tahlili jurnali, 9(1), 54-62.

Xo'jaev I. (2019). Oilaviy korxonalarda innovatsion boshqaruv metodlari. Toshkent: O‘zbekiston iqtisodiyoti nashriyoti.

Yuklashlar

Nashr qilingan

Qanday qilib iqtibos keltirish kerak

UMUMIY OVQATLANISH KORXONALARI FAOLIYATINING SAMARADORLIGINI OSHIRISH YO‘LLARI (OILAVIY KORXONALAR MISOLIDA). (2025). In Ilgʻor iqtisodiyot va pedagogik texnologiyalar. https://doi.org/10.60078/3060-4842-2025-vol2-iss2-pp621-628