ПУТИ ПОВЫШЕНИЯ ЭФФЕКТИВНОСТИ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ ПРЕДПРИЯТИЙ ОБЩЕСТВЕННОГО ПИТАНИЯ (НА ПРИМЕРЕ СЕМЕЙНОГО БИЗНЕСА)

Авторы

DOI:

https://doi.org/10.60078/3060-4842-2025-vol2-iss2-pp621-628

Аннотация

В данной статье анализируются различные методы и пути повышения эффективности работы предприятий общественного питания. Особенно внимание уделяется примерам семейных предприятий, где рассматриваются способы повышения производительности, сокращения затрат и максимизации прибыли. В статье приведены практические рекомендации по улучшению конкурентоспособности в сфере общественного питания, внедрению инновационных технологий, повышению квалификации сотрудников и эффективному менеджменту. Также подчеркивается важность специальных маркетинговых стратегий для семейных предприятий.

Ключевые слова:

общественное питание семейные предприятия повышение эффективности инновационные технологии конкурентоспособность маркетинговые стратегии менеджмент квалификация сотрудников

Библиографические ссылки

Farmon (2020) O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020 yil 26 martdagi “Iqtisodiyotni rivojlantirish va kambag‘allikni qisqartirishga oid davlat siyosatini tubdan yangilash choratadbirlari to‘g‘risida”gi PF-5975-sonli Farmoni. - https://lex.uz/docs/4776669

Johnson M. (2013). Umumiy ovqatlanish sohasida innovatsion texnologiyalar: Samaradorlik va xarajatlarni kamaytirish. Xosting va turizm boshqaruvi jurnali, 15(4), 211-224.

Karimov S. (2020). Umumiy ovqatlanish korxonalarida marketingning ahamiyati. Marketing va biznes strategiyasi jurnali, 11(4), 102-118.

Kaufman J. (2003). Ovqatlanish sohasida xodimlarning motivatsiyasi va ularning malakasini oshirish. Xosting va ta'lim jurnali, 8(3), 45-58.

Kotler P. (2011). Marketing boshqaruvi: Raqobatbardoshlikni oshirish strategiyalari. 14-nashr, Prentice Hall.

Liu, Z. & Zhao, X. (2017). Umumiy ovqatlanish korxonalarida xizmat ko‘rsatish tezligini oshirish uchun menejmentni samarali tashkil etish. Xalqaro biznes va iqtisodiyot jurnali, 14(2), 123-135.

Mamatov B. (2018). Umumiy ovqatlanish sohasida innovatsion texnologiyalarni joriy etish. Ovqat sanoati va texnologiya jurnali, 6(2), 77-90.

Mintzberg H. (2009). Samarali menejment va rahbarlik: Ovqatlanish korxonalarida strategiya. Strategik boshqaruv jurnali, 4(1), 22-37.

Porter M. (1990). Millatlarning raqobat ustunligi. Free Press.

Qaror (2000) O‘zbekiston Respublikasining “Tadbirkorlik faoliyati erkinligining kafolatlari to‘g‘risida”gi Qonuni. 2000 yil 25 mayda qabul qilingan. 2012 yilda yangi tahriri qabul qilingan.

Qaror (2017) “Aholi bandligini ta’minlash bo‘yicha olib borilayotgan ishlar natijadorligi va samaradorligini oshirishda mahalliy ijro hokimiyati va iqtisodiy kompleksning hududiy organlari rahbarlarining shaxsiy mas’uliyatini oshirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi 2017 yil 6 may PQ-2960 son Qarori.

Qaror (2021) O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2021 – yil 11 – maydagi “Xizmatlar sohasini jadal rivojlantirish chora – tadbirlari” PQ – 5113 son Qarori.

Raxmonov A. (2021). Oilaviy korxonalarda samarali menejment tizimlarini ishlab chiqish. Toshkent: Buxoro iqtisodiyoti nashriyoti.

Tursunov A. (2017). O‘zbekiston umumiy ovqatlanish sohasining hozirgi holati va rivojlanish imkoniyatlari. O‘zbekiston iqtisodiyoti va tahlili jurnali, 9(1), 54-62.

Xo'jaev I. (2019). Oilaviy korxonalarda innovatsion boshqaruv metodlari. Toshkent: O‘zbekiston iqtisodiyoti nashriyoti.

Опубликован

Как цитировать

ПУТИ ПОВЫШЕНИЯ ЭФФЕКТИВНОСТИ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ ПРЕДПРИЯТИЙ ОБЩЕСТВЕННОГО ПИТАНИЯ (НА ПРИМЕРЕ СЕМЕЙНОГО БИЗНЕСА). (2025). In Передовая экономика и педагогические технологии. https://doi.org/10.60078/3060-4842-2025-vol2-iss2-pp621-628