REGIONAL ASPECTS OF TOURISM SERVICES DEVELOPMENT BASED ON MARKETING

Authors

Abstract

Today, there is an increasing need for scientific research that will lay the foundation for improving the mechanisms of using tourist and recreational facilities in order to further develop the tourism sector in the world, increase its share in macroeconomic indicators, and provide the population with new jobs in the regions of the country. In this regard, this article analyzes the role of the marketing approach in the development of the tourism services market in the regions of the country.

Keywords:

tourism, tourism industry tourism product tourism cluster tourism marketing

References

Fаrmоn (2023) О‘zbеkistоn Rеsрublikаsi Рrеzidеntining 2023 уil 11 sentabrdagi РF-158 sоnli “О‘zbеkistоn-2030” strаtеgiуаsi tо‘g‘risidаgi fаrmоni

Трусова Наталья Митрофановна, Трофимова Ирина Александровна (2017) Методики классификации туристских ресурсов на примере Кемеровской области // Вопросы науки и образования. 2017. №11 (12). URL: https://cyberleninka.ru/article/n/metodiki-klassifikatsii-turistskih-resursov-na-primere-kemerovskoy-oblasti (дата обращения: 25.02.2024).

Leiper N. (1979) The framework of tourism: Towards a definition of tourism, tourist, and the tourist industry//Annals of tourism Research. №6 (4) P/390-407.

Pearce D. (1989) Tourism development. Цит.по: Машкович Е.А. Оценка понятия «Туристическая дестинация» в контексте современной туристики//Известия Иркутской государственной экономической академиии. Иркутск: ИГЕА, 2007.С.89. Ergashxodjaeva, Sh. (2022). Цифровой маркетинг как инструмент развития сферы туризма. Архив научных исследований, 2(1). извлечено от https://journal.tsue.uz/index.php/archive/article/view/1366

Волков С.К. Генезис туристического маркетинга как области научного знания в теории маркетинга // Вестник Кемеровского государственного университета. Серия: Политические, социологические и экономические науки. 2018.№ 4. S. 33-46. DOI: 10.21603/2078-8975-2018-1-33-46

Алимова, Машхура (2022) “Ҳудудий туризм бозорида интеграциялашган маркетинг концепциясини амалга ошириш йўналишлари: назария ва амалиёт” “Экономика и туризм” международный научно-инновационной журнал 3.5.

Зубкова М.С. (2011) Задачи маркетинга как системы на предприятиях туристского бизнеса // Ученые записки Крымского федерального университета имени В. И. Вернадского. Экономика и управление. №4. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/zadachi-marketinga-kak-sistemyna-predpriyatiyah-turistskogo-biznesa (дата обращения: 25.02.2024).

Nurmuxammedova, Muxtabar Xasanovna, and Akmal Abdulazizovich Abduvoxidov. "TURISTIK KLASTERLARNI YaRATISh VA RIVOJLANTIRIShNING NAZARIY ASOSLARI." Jurnal Innovatsii v Ekonomike 4.6 (2021).

Downloads

Published

How to Cite

REGIONAL ASPECTS OF TOURISM SERVICES DEVELOPMENT BASED ON MARKETING. (2024). Economic Development and Analysis, 2(2), 155-164. https://doi.org/10.60078/2992-877X-2024-vol2-iss2-pp155-164