FEATURES OF THE SERVICE SECTOR IN THE DEVELOPMENT OF THE NATIONAL ECONOMY OF THE COUNTRY
Abstract
This article pays special attention to the development of the service sector, which is determined by the conditions created for the activities of enterprises and organizations. Examples explain the classification of the level of social independence in the service sector according to the number of independent enterprises and organizations emerging in the market. Proposals and recommendations have been developed taking into account the fact that building service sector activities is a multifaceted process.
Keywords:
service approach sphere process economicsReferences
Агабабьян Э.М. (1968) Экономический анализ сферы услуг. - М.: Экономика, - С.32.
Ассель Г. (2001) Маркетинг: принципы и стратегия: Учебник для вузов. М.: ИНФРА-М, С.337. Дойль П. (1999) Менежмент: стратегия и тактика. Спб.: Питер, С.448.
Котлер Ф. (1992) Основы маркетинга. –М. Прогресс. -734с.
Котлер Ф. (2006) Маркетинг-менежмент // Экспресскурс. 2-е изд. / Пер. С англ. Под ред. Божук С.Г. Спб.: Питер, С.301.
Макконнелл К.Р., Брю С.Л., (1993) Экономикс-Принципы, проблемы и политика. /В 2 –х томах. Пер.с анг. –Таллин. Римол..Т.: 1. -398с.
Маркс К. (2005) Капитал. // Марко К., Энглеьс Ф. Соч–2-е изд. –М.: Т. 23.–908 с.
Маршалл А. (1993) Принципы экономической науки. В 3-томах. Т.1. Пер.с англ. - М.: Прогресс, -С. 311
Ожегов С.И. и. др. (1991) Граматический словарь русского языка. -М.: Русский язык. -432стр.
Смит А. (2009) Исследование о природе и причинах богатства народов. М.: Эксмо, – С.104.
Фармон (2022) Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2022 йил 28 январдаги ПФ-60-сонли «2022-2026 йилларга мўлжалланган Янги Ўзбекистоннинг тараққиёт стратегияси тўғрисида»ги Фармони.
Хаксевер К., Рендер Б., Рассел Р., Мердик Р. (2002) Управление и организация сфере услуг. –М., С.25.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.