MARKETING STRATEGY FOR THE DEVELOPMENT OF APPRAISAL ACTIVITIES IN THE REPUBLIC OF UZBEKISTA
Abstract
The article considers marketing strategy issues in improving and developing appraisal activities. The essence of marketing in the appraisal services market is revealed. The main task of the marketing strategy for the development of appraisal activities is formulated to satisfy the components of the concept of modern marketing of the appraisal services market development. The main factors for improving appraisal activities are formulated. The main components of asset promotion from sellers to buyers and their relationship with appraisal services are shown. The ways of improving advertising activities in the appraisal services market are shown.
Keywords:
appraisal activities investments legal framework appraisal standards marketing marketing strategy marketing concept asset market appraisal services market asset management investment potential advertising appraisal companies international appraisal companies investments in appraisal activities denationalization and privatizationReferences
Peeter F. Drucker (1978) «Management: Tasks, Responsibilities, Practikes» N.Y. «Harper & Row»,.
Андреева О.Д. (1997) Технология бизнеса: маркетинг. Учебное пособие, Издательство: «ИНФРА-М – НОРМА», М.:
Голубков Е.П. (1999) Основа маркетинга, Издательство «Финпресс» Москва.
Единый национальный стандарт оценки Республики Узбекистан, зарегистрированным Министерством юстиции Республики Узбекистан от 30.12.2023 г. Регистрационный № 3487.
Закон Республики Узбекистан «Об оценочной деятельности» от19 августа 1999 г. №811-1
Ильющенко Е.В. (2001) Маркетинг на предприятии. Минск, Экоперспектива.
Официальный Сайт Агентства по управлению государственными активами Республики Узбекистана. https://davaktiv.uz
Постановление (2018) Постановление Президента Республики Узбекистан «О мерах по дальнейшему развитию рынка оценочных услуг» 1 июня 2018 г., № ПП-3764.
Постановление (2019) Постановление Президента Республики Узбекистан «О мерах по дальнейшему совершенствованию оценочной деятельности …» от 1 июля 2019 г., № ПП-4381
Филип Котлер (1991) «Основы маркетинга». М. Изд. «Прогресс», стр. 55-56;
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.