MARKETING STRATEGY FOR THE DEVELOPMENT OF APPRAISAL ACTIVITIES IN THE REPUBLIC OF UZBEKISTA

Authors

  • The Center for Research on the Problems of Privatization and Management of State Assets under the Agency for Management of State Assets of the Republic of Uzbekistan

Abstract

The article considers marketing strategy issues in improving and developing appraisal activities. The essence of marketing in the appraisal services market is revealed. The main task of the marketing strategy for the development of appraisal activities is formulated to satisfy the components of the concept of modern marketing of the appraisal services market development. The main factors for improving appraisal activities are formulated. The main components of asset promotion from sellers to buyers and their relationship with appraisal services are shown. The ways of improving advertising activities in the appraisal services market are shown.

Keywords:

appraisal activities investments legal framework appraisal standards marketing marketing strategy marketing concept asset market appraisal services market asset management investment potential advertising appraisal companies international appraisal companies investments in appraisal activities denationalization and privatization

References

Peeter F. Drucker (1978) «Management: Tasks, Responsibilities, Practikes» N.Y. «Harper & Row»,.

Андреева О.Д. (1997) Технология бизнеса: маркетинг. Учебное пособие, Издательство: «ИНФРА-М – НОРМА», М.:

Голубков Е.П. (1999) Основа маркетинга, Издательство «Финпресс» Москва.

Единый национальный стандарт оценки Республики Узбекистан, зарегистрированным Министерством юстиции Республики Узбекистан от 30.12.2023 г. Регистрационный № 3487.

Закон Республики Узбекистан «Об оценочной деятельности» от19 августа 1999 г. №811-1

Ильющенко Е.В. (2001) Маркетинг на предприятии. Минск, Экоперспектива.

Официальный Сайт Агентства по управлению государственными активами Республики Узбекистана. https://davaktiv.uz

Постановление (2018) Постановление Президента Республики Узбекистан «О мерах по дальнейшему развитию рынка оценочных услуг» 1 июня 2018 г., № ПП-3764.

Постановление (2019) Постановление Президента Республики Узбекистан «О мерах по дальнейшему совершенствованию оценочной деятельности …» от 1 июля 2019 г., № ПП-4381

Филип Котлер (1991) «Основы маркетинга». М. Изд. «Прогресс», стр. 55-56;

Downloads

Published

How to Cite

MARKETING STRATEGY FOR THE DEVELOPMENT OF APPRAISAL ACTIVITIES IN THE REPUBLIC OF UZBEKISTA. (2024). Economic Development and Analysis, 2(8), 305-314. https://doi.org/10.60078/2992-877X-2024-vol2-iss8-pp305-314