IMPROVING THE METHODOLOGY FOR ASSESSING THE CONSUMER VALUE OF RESTAURANT SERVICES
Abstract
The article offers an expert assessment of the usefulness of the material, functional and emotional factors that determine the consumer value of restaurant services. The value level is estimated based on the difference between the expected and current value. The changes in consumer value factors depending on the type of restaurant are shown.
Keywords:
restaurant services consumer value functional usefulness material usefulness emotional usefulness fast casualReferences
Balatska, Natalia. (2019). The value of restaurant service as a key determinant of enterprise development. The economic discourse. 38-48. 10.36742/2410-0919-2019-4-4.
Schmidt, Jeffrey. (2010). Whole-Product Concept. 10.1002/9781444316568.wiem05053
Thao Hoang & Javed Suler. (2021) Customer behaviour in restaurants before and during COVID-19: A study in Vietnam. Research in Hospitality Management, 11(3): 205–214.
Ибодов К.М. (2022). Ресторан хизматлари соҳаси рақобатбардошлигини ошириш механизмларини такомиллаштириш. Иқтисодиёт фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD) дисс.автореферат. Самарқанд иқтисодиёт ва сервис институти, – 52 б.
Ибодов, К. (2023). Истеъмол таомиллари ўзгариши муҳитида ресторан хизматлари истеъмол қимматдорлигини тадқиқ этиш. Economics and Innovative Technologies, 11(4), 407–414. https://doi.org/10.55439/EIT/vol11_iss4/a42. https://iqtisodiyot.tsue.uz/journal/index.php/iit/article/view/366
Ибодов, К. (2023). Ресторан хизматлари соҳасида маҳсулот портфели таҳлили. Iqtisodiyot va taʼlim. 24, 3 (Jun. 2023), 278–282. DOI:https://doi.org/10.55439/ECED/vol24_iss3/a44. https://cedr.tsue.uz/index.php/journal/article/view/1135/1022
Ибодов, К. (2023). Ресторан хизматлари соҳасида мижозларнинг қониққанлик даражаси ва содиқлигини тадқиқ этиш. Economics and Innovative Technologies, 11(3), 400–406. https://doi.org/10.55439/EIT/vol11_iss3/i43. https://iqtisodiyot.tsue.uz/journal/index.php/iit/article/view/319/356
Каланова М.Б. (2021). Умумий овқатланиш корхоналарида кўрсатиладиган хизматлар сифатини баҳолаш йўллари. “Сервис” илмий-амалий журнал. Махсус сони, I-қисм Самарқанд, йил декабр, 41-45 б.
Кремер Н.Ш., Путко Б.А. (2002) Эконометрика: Учебник для вузов / Под ред. проф. Н.Ш. Кремера. - М.: ЮНИТИ-ДАНА, - 311 с.
Равшанов, З. (2024). МАМЛАКАТ ИҚТИСОДИЁТИ РИВОЖИДА ОВҚАТЛАНИШ ХИЗМАТЛАРИ САМАРАДОРЛИГИНИ ОШИРИШ МАСАЛАЛАРИ. Iqtisodiy Taraqqiyot Va Tahlil, 2(1), 445–449. https://doi.org/10.60078/2992-877X-2024-vol2-iss1-pp445-449
Фармон (2022) Ўзбекистон Республикаси Президентининг 28.01.2022 йилдаги “2022-2026 йилларга мўлжалланган янги Ўзбекистоннинг тараққиёт стратегияси тўғрисида” Фармони, ПФ-60-сон
Черенкова, Е.П. (2021) Исследование степени удовлетворенности потребителей / Е. П. Черенкова. –Текст: непосредственный // Молодой ученый. – № 10 (352). – С. 74-75.
Эргашходжаева Ш.Д. (2014) Инновацион маркетинг. Ўқув қўлланма. –Т.: ТДИУ, Иқтисодиёт, – 177 бет. 11-13 бб.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.