EMERGENCE OF NEW BANKING SERVICES IN THE ACTIVITY OF COMMERCIAL BANKS
DOI:
https://doi.org/10.60078/2992-877X-2023-vol1-iss7-pp401-409Abstract
The article studies formation of banking services, their role in the financial services market are theoretically studied in the article. Independent approaches to the scientific views of foreign and domestic scientists have been developed. Specific aspects of the innovative approach to the introduction of banking services are systematized. The principles that should be taken into account in the creation of banking services have been developed. Based on the principles, scientific proposals and recommendations aimed at the development of banking services have been developed.
Keywords:
banking services innovation remote service financial service bank cardReferences
Menor, L. J., & Roth, A. V. (2007). New service development competence in retail banking: Construct development and measurement validation. Journal of Operations Management, 25(4), 825–846. doi:10.1016/j.jom.2006.07.004
Алиқориев О.Ф. (2015) Банк чаканасини ҳаракатлантирувчи куч: банк суғуртаси//Иқтисод ва молия. - №1, – Б.62-73.
Белл Д. Грядущее постиндустриальное общество. — Москва: Академия, 1999
Жумаев Н.Х., Нурмуратов А.М. (2019) Основный направления модернизации системы валютного регулирования в Узбекистане в условиях либерализации экономики//Инновационые научные исследования в современном мире: теория, методология, практика Уфа, 6 мая 2019 года. (pp.80-89).
Мамадияров З.Т. (2022) Рақамли трансформация жараёнида банк хизматларини масофадан кўрсатишнинг методологик асосларини такомиллаштириш. И.ф.д. ... автореферат. – ТДИУ, Т.: – Б. 72.
Мирзаев Ф., Қулметов М. (2019) Тижорат банклари ўртасидаги рақобат даражасини аниқлаш парадигмаси// “Халқаро молия ва ҳисоб” илмий электрон журнали. № 2, апрель, Манба: http://interfinance.tfi.uz/?p=1126
Пенюгалова А. В., Шкуренко А. И. (2011) Инновации в банковском страховании России //Сборник научных трудов SWorld. – Т. 12. – №. 1. – С. 19-23.
Рахмонов Д.А. (2019) Инновация: моҳияти ва уни молиялаштириш асослари// “Халқаро молия ва ҳисоб” илмий электрон журнали. № 1, февраль, –Манба: http://interfinance.tfi.uz/?p=957
Раҳимов А. (2021) Мижозларнинг банк хизматларидан мамнунлик даражасини ошириш масалалари. “Халқаро молия ва ҳисоб” илмий журнали. №2, апрель, ISSN: 2181-1016
Рўзиева О. (2022) Тижорат банклари мижозларининг қониқишларини баҳолашнинг аҳамияти// International Journal of Finance and Digitalization. Vol. 1 Issue 02, 2022. https://www.ijfd.uz/
Таштемиров А.А. (2022) Ахборот технологиялари орқали содир этилган фирибгарлик жиноятларига қарши курашиш самарадорлигига эришишнинг ҳуқуқий ва ташкилий жиҳатлари//Eurasian journal of law, finance and applied sciences. Volume 2 Issue 12, December 6, Special Issue.
Шевченко И.В., Левицкая О.А. (2004) Совершенствование качества обслуживания клиентов кредитными организациями путем внедрения новейших банковских технологий //Финансы и кредит. – №. 22 (160). – С. 3-5.
Яковенко С. Н., Тимченко А. (2013) Финансовые инновации в деятельности коммерческих банков: теоретико-экономические аспекты //Современные проблемы науки и образования. – №. 2. – С. 335-335.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.