SOME ISSUES IN THE QUALITY OF EDUCATION IN UNIVERSITIES
Abstract
This article discusses the reforms implemented in our republic to improve the quality of education, organization of the educational process in accordance with the requirements of the time, the role of higher educational institutions in the educating qualified personnel, and the potential of student, the competence of professors and teachers, and issues such as the significance of foreign experience in the educational process.
Keywords:
higher education quality of education student professor-teacher theory and practiceReferences
Campbell C., Rozsnyai C. (2002) Benchmarking for Higher Education Programmes. –Bucharest: UNESCO-CEPES,. –p.223.
Вахабов, А., & Хўжаханов, М. (2023). “ОЛИЙ ТАЪЛИМ СИФАТИ” ИЛМИЙ КАТЕГОРИЯСИ ВА ИЖТИМОИЙ-ИҚТИСОДИЙ МОҲИЯТИ. Iqtisodiyot Va taʼlim, 24(2), 335–341. https://doi.org/10.55439/ECED/vol gygyytttyy24_iss2/a10
Дронишинец Н.П. (2002) Проблемы управления системой высшего образования в Японии // Университетское управление. - 1. - С. 70-79.
Каримов А.А., Перегудов Л.В. (2003) Основы системы мониторинга и управления качеством высшего образования. –Т.
Қонун (2020) Ўзбекистон Республикасининг ―Таълим тўғрисидаги ЎРҚ-637-сонли Қонуни. https://lex.uz/docs/5013007
Перегудов Л.В., Саидов М.Х. (2002) Олий таълим менежменти ва иқтисодиёти: Ўқув қўлланма. - Т.: Молия, -184 б
Поташника М.М., Лазарева B.C. (2015) Управление развитием школы: пособие для руководителей образовательных учреждений./–М.: Новая школа.
Фармон (2019) Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2019 йил 8 октябрдаги “Ўзбекистон Республикаси олий таълим тизимини 2030 йилгача ривожлантириш концепциясини тасдиқлаш тўғрисида”ги ПФ-5847-сонли Фармони. https://lex.uz/docs/4545884
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.