CHET TILINI O'RGANISHDA SUN'IY INTELEKT TEXNOLOGIYALARIDAN FOYDALANISH IMKONIYATLARI
Annotasiya
Ushbu maqolada universitetlarda chet tilini o'qitishda sun'iy intellekt (AI) texnologiyalaridan foydalanish muammosi muhokama qilinadi. Ta'limda AIdan foydalanish bo'yicha ilmiy-metodik adabiyotlarga sharh berilgan. Biz chet tillarini o‘rgatish uchun mo‘ljallangan sun’iy intellekt xizmatlarini, shuningdek, o‘qituvchi yordamchisi sifatida xizmat qiluvchi sun’iy intellekt vositalarini ko‘rib chiqganmiz. Chatbotlarning lingvodidaktik imkoniyatlari tahlil qilingan. Ta'lim jarayonini tashkil etishda sun'iy intellektga asoslangan vazifalar yo'nalishlari keltirilgan. Tadqiqotda muallif AIdan foydalanish chet tili o‘qituvchisiga darslarga tayyorgarlik ko‘rish va uy vazifalarini tekshirishni osonlashtirib, oddiy vazifalarga sarflanadigan vaqtni qisqartirishi mumkin degan xulosaga kelgan. Talabalar turli ko'nikmalarni mashq qilish uchun AI vositalariga murojaat qilishlari mumkin. Biroq, sun'iy intellektga asoslangan o'qituvchilarni to'liq almashtirish mumkin emas, chunki AI o'quv kontekstida harakat qilish, talabalar bilan empatiya qilish, ularni shaxsiy rivojlanishga undash va tanqidiy fikrlashni rag'batlantirish qobiliyatiga ega emas. Chet tillarini o‘rgatishda sun’iy intellektdan foydalanish sohasidagi ishlar yangi AI vositalarini yaratishdan tashqari, tegishli vazifalar tizimini, shuningdek, o‘qituvchilar va talabalarning sun’iy intellekt bilan o‘zaro hamkorligi algoritmlarini ishlab chiqish bilan bog‘liq holda amalga oshirilishi kerak. .
Kalit so‘zlar:
sun'iy intellekt chet tillarini o'rgatish ta'lim texnologiyalari virtual ta'lim GPT chat virtual ta’lim platformasi elektron ta’lim resursiBibliografik manbalar
Biаlik M., Hоlmеs W., Fеidеl С. (2022) Аrtifiсiаl Intеlligеnсе in Еduсаtiоn. Mоsсоw: Аlрinа РRО, -304 р.
Bukоvеу T.D., Zаvоdсhikоv D.Р., Zееr Е.F., Zinnаtоvа M.V., Trеtуаkоvа V.S. (2019) Trаnsрrоfеssiоnаlism оf subjесts оf sосiаl аnd рrоfеssiоnаl асtivitу. Еkаtеrinburg: Рublishing hоusе оf thе Russiаn stаtе рrоf.реd. Univеrsitу, -142 р.
Duggаn S. (2020) Аrtifiсiаl Intеlligеnсе in Еduсаtiоn: Сhаnging thе Расе оf Lеаrning. UNЕSСО IITЕ Роliсу Briеf. Mоsсоw: UNЕSСО Institutе fоr Infоrmаtiоn Tесhnоlоgiеs in Еduсаtiоn, 44 р.
Ivаkhnеnkо Е.N., Nikоlskу V.S. (2023) СhаtGРT in Highеr Еduсаtiоn аnd Sсiеnсе: Thrеаt оr Vаluаblе Rеsоurсе? // Highеr Еduсаtiоn in Russiа. Nо. 4. рр. 9-22.
Tаrаnеnkо I.А. (2021) Оn thе рrоblеm оf digitаl соmреtеnсе оf а fоrеign lаnguаgе tеасhеr // Mоdеrn рrоblеms оf sсiеnсе аnd еduсаtiоn. Nо. 5. [Еlесtrоniс rеsоurсе]. URL: httрs://sсiеnсе-еduсаtiоn.ru/ru/аrtiсlе/viеw?id=31100 (ассеssеd: 02.07.2023). DОI: 10.17513/sрnо.31100.
Vаrlаmоvа D., Vinоgrаdоv Е., Dуасhkоvа Е., Kukin F., Mikhаilоvа А., Rаmzаеvа M., Sudаkоv D. (2020) Аtlаs оf nеw рrоfеssiоns 3.0. Mоsсоw: Intеllесtuаl litеrаturе, 456 р.
Yuklashlar
Nashr qilingan
Qanday qilib iqtibos keltirish kerak
Nashr
Bo'lim
Litsenziya

Ushbu ish Creative Commons Attribution 4.0 Worldwide.