INNOVATION FACTORS FOR THE MANAGEMENT OF THE ACTIVITIES OF HEALTH TOURISM SERVICES
Abstract
In this article, the innovative factors of shaping the activities of tourist complexes in order to effectively use the potential of the territory for the rapid development of the sphere of health-improving tourism in the regions are thoroughly studied.
Keywords:
innovation territory potential wellness tourism tourist complex tourist clusterReferences
Akhmedova, N. K., & ugli Homidov, K. K. (2022). Institutional Basis of Digitalization of Management Activity of Food Industry Enterprises in Uzbekistan. American Journal of Economics and Business Management, 5(11), 34-38.
Homidov, K. K. U. (2022). Improvement of Organizational and Economic Mechanisms of Management in Food Industry Enterprises in Innovative Development of the Economy. American Journal of Economics and Business Management, 5(11), 50-55.
Khomidov, K. (2023). Characteristics of improving organizational and economic mechanisms of management in higher education institutions. Publishing House “Baltija Publishing”.
Xomidov, Q. (2018). Ускоренно развивающиеся отрасли экономики Республики Узбекистан. Scienceweb academic papers collection.
Xomidov, Q. (2019). Aholi bandligi ta'minlash-iqtisodiy munosabatlarning muhim omili. Scienceweb academic papers collection.
Xomidov, Q. (2019). Iqtisodiyotimizni raqobatbardoshligini oshirishda innovatsion tadbirkorlikning o'rni va ahamiyati. Scienceweb academic papers collection.
Xomidov, Q. (2019). Кластер-действенный инструмент конкурентоспособности региона. Scienceweb academic papers collection.
Xomidov, Q. (2019). Цифровая зкономика-путь к совершенству. Scienceweb academic papers collection.
Xomidov, Q. (2020). Iqtisodiyotni investitsiyaviy jozibadorligini oshirishda erkin iqtisodiy zonalarni rivojlantirishning ahamiyati. Scienceweb academic papers collection.
Ветитнев А.М. (2010) Лечебный туризм: учебное пособие/ А.М. Ветитнев, А.С. Кусков - Москва: Форум, –С. 28.
Ветитнев А.М. (2012) Лечебно-оздоровителъный туризм: вопросы терминологии и типологии / А.М. Ветитнев, А.В.Дзюбина, А.А.Торгашева // Вестник Сочинского государственного университета туризма и курортного дела. - № 2 (20).- С. 55.
Громыко, Ю.В. (2007) Что такое кластеры и как их создавать? [Электронный ре- сурс] / Ю. В. Громыко // Альманах «Восток». № 1(42). – Режим доступа: http://www.situation.ru/app/j_jn_43.htm
Кусков А.С. (2004) Курортология и оздоровителъный туризм / А.С. Кусков, О.В. Лысикова. –Ростов-на-Дону: Феникс, –С. 39.
Пелевина, Н.А. (2008) Кластерный подход к обеспечению развития туристско- рекреационной сферы региона / Н. А. Пелевина // Известия Российского государ- ственного педагогического университета имени А. И. Герцена. –. – № 86. – С. 340-344.
Хомидов, К. (2022). Повышение доходов производителей.
Хомидов, К. К. (2019). Socioeconomic characteristics of employment in Uzbekistan. Инновационная наука, (7-8), 64-66.
Хомидов, К. К. (2019). Перспективный комплекс экономики Узбекистана. In Современная мировая экономика: проблемы и перспективы в эпоху развития цифровых технологий и биотехнологии (pp. 54-56).
Юлдашева, Г. А., & Хамидов, К. (2022). Процессы модернизации системы бухгалтерского учета на предприятиях. Gospodarka i Innowacje., 30, 230-231.