METHODOLOGY FOR ANALYZING THE VOLUME OF PRODUCT (WORK, SERVICE) SALES
DOI:
https://doi.org/10.60078/3060-4842-2025-vol2-iss2-pp737-743Abstract
This article discusses the analysis of the volume of product (work, service) sales and its main directions. The article also presents the approaches of local and international economists, outlined in various scientific sources, regarding the analysis of sales volume. As a result of the study, the author’s methodology for analyzing product sales volume is presented, as well as opportunities for its increase.
Keywords:
sales volume of products (work, services) analysis of the sales plan fulfillment for products (work, services) analysis of factors affecting the product sales volume analysis of contractual obligations for product deliveries analysis of product quality identifying opportunities to increase the sales volume of products (work, services)References
Абдужаборова М.Т. (2023) Молиявий ҳисобот таҳлили. Ўқув қўлланма. Т.: “LESSON PRESS”, 2023. 188 б.
Абдужаборова М.Т. (2024) Mahsulot(ish, xizmat) ishlab chiqarish hajmining tahlili metodologiyasi. YASHIL IQTISODIYOT VA TARAQQIYOT. № 12-son. 190-195 б.
Алдушина Ю.А., Волошина Е.И. (2018) Методика анализа производства и реализации продукции растениеводства: сборник трудов конференции. Новое слово в науке: стратегии развития : материалы V Междунар. науч.–практ. конф. (Чебоксары, 18 июня 2018 г.) – С. 195-198. – ISBN 978-5-6041314-3-5.
Кобзик Е.Г. (2012) Анализ хозяйственной деятельности. Курс лекций. Минск, ГИУСТ БГУ. https://www.elib.bsu
Қарор (2021) Ўзбекистон Республикаси Президентининг “Юқори ликвидли ва монопол товарларни сотиш жараёнларига бозор механизмларини жорий этишни давом эттириш чора-тадбирлари тўғрисида”ги Қарори. 17 март, ПҚ-5031-сон. https://www.lex.uz
Моисеев Б.В., Ветрова А.А. (2012) Анализ факторов, влияющих на эффективность продаж в розничной торговле, и способы управления ими. Прикаспийский журнал: управление и высокие технологии. №4(20), 118-124 стр.
Нуретдинова Ю.В., Дудрина К.В. (2018) Анализ реализации продукции предприятия. International Journal of Humanities and Natural Sciences, vol.5, part 2. 166-169 стр.
Пугачева Л.В., Чепец Е.С. (2016) Анализ производства и реализации продукции растениеводства на сельскохозяйственном предприятии. “Инновации и инвестиции”, №7, 2016. 144-147 стр.
Савицкая Г.В. (2009). Анализ хозяйственной деятельности предприятия: Учебник. – М.: Инфра. – 536 с.
Симанова Е.В. (2020) Анализ реализации готовой продукции. Молодой ученый. Международный научный журнал. № 48 (338). 561-564 стр.
Фармони (2022) Ўзбекистон Республикаси Президентининг “2022-2026 йилларга мўлжалланган Янги Ўзбекистоннинг тараққиёт стратегияси тўғрисида”ги Фармони. (2022) 28 январь, ПФ-60-сон. https://www.lex.uz.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.