Ushbu maqolada oliy oʻquv taʼlim muassasalarida ingliz tilini oʻrganishda tanqidiy fikrlash va madaniyatlararo kompetensiyani rivojlantirish muhimligi muhokama qilinadi. Muallifning fikriga koʻra amaldagi EFL darsliklari (ingliz tili chet tili sifatida) koʻpincha madaniy bilimlarni statik faktlar sifatida taqdim etadi, bunday yondashuv esa oʻz navbatida tahliliy va tanqidiy fikrlashni cheklashi mumkin hamda anʼanaviy oʻqitish usullari koʻnikmalarni rivojlantirishga toʻsqinlik qiladi. Tadqiqotda tanqidiy fikrlashni hamda madaniyatlararo kompetensiyani rivojlantirish uchun amaldagi oʻquv qoʻllanmalari, darsliklarni qayta koʻrib chiqish, oʻqituvchilar malakasini oshirish va muqobil baholash tizimini joriy etish zarurligi taʼkidlangan.
Mazkur maqolada kognitiv ta’lim texnologiyalari asosida o‘quvchilarning muammolarni hal etish qobiliyatlarini shakllantirish bo‘yicha ma’lumot va tavsiyalar berilgan. Shuningdek, muammolarni hal etishda o‘quvchilarda mavjud bo‘lgan qiyinchilik va to‘siqlar haqida to‘xtalib o‘tilgan.
Ushbu maqolada maktab yoshidagi bolalar orasida moliyaviy savodxonlikni oshirish uchun mo‘ljallangan interaktiv o‘yin asosidagi ta’lim vositalarini ishlab chiqish va joriy etish ko‘rib chiqiladi. An’anaviy iqtisodiy ta’limda yosh o‘quvchilarni jalb qilishdagi qiyinchiliklarni tan olgan holda, tadqiqot o‘yinlarni moliyaviy tushunchalar uchun moslashtirilgan raqamli va nodigital o‘yinlar orqali pedagogikaga integratsiya qilishga qaratilgan. Ushbu tadqiqotda gamifikatsiyaning o‘quvchilar motivatsiyasi va tushunishiga ta’siri amaliy misollar va ilg‘or tajribalarga asoslanib yoritiladi. Natijalar o‘yin asosidagi yondashuvlarning amaliy moliyaviy ko‘nikmalarni shakllantirish, tanqidiy fikrlashni rivojlantirish va nazariy bilimlarni real hayot amaliyotiga bog‘lashdagi samaradorligini ko‘rsatadi, bu esa moliyaviy ta’limga transformatsion yondashuvni taklif qiladi.