BILIMLAR IQTISODIYOTI VA TALABALAR MALAKASINI RIVOJLANTIRISH UCHUN ISTIQBOLLAR

Mualliflar

Annotasiya

Bilimlar iqtisodiyoti ish, taʼlim va shaxsiy rivojlanish haqida fikrimizni oʻzgartirmoqda. Anʼanaviy iqtisodiyot jismoniy mehnat va xomashyoga asoslangan boʻlsa, bilimlar iqtisodiyoti intellektual kapital, innovatsiya va yangi maʼlumotlarni samarali qoʻllash qobiliyatiga tayangan holda rivojlanadi. Talabalar uchun bu nafaqat imkoniyatlar, balki jiddiy harakatlarni ham talab etadi. Moslashuvchan, tanqidiy fikrlovchi va raqamli hamda analitik koʻnikmalarga ega boʻlgan mutaxassislarga talab juda katta boʻlsa-da, koʻplab taʼlim muassasalari hali ham talabalarning bu oʻzgarishga tayyorlanishlari uchun toʻliq jihozlamaydigan eskirgan modellarda ishlamoqda. Ushbu maqola bilimlar iqtisodiyotining talabalar faoliyatiga taʼsirini oʻrganadi va muhim savollarga javob beradi: Qaysi koʻnikmalar eng kerakli? Taʼlim qanday rivojlanishi kerak? Talabalar tez oʻzgarayotgan muhitga tayyorgarlik koʻrishda qanday toʻsiqlarga duch kelmoqdalar? Hayotiy misollarni, akademik tadqiqotlarni va sanoat yetakchilarining fikrlarini oʻrganish orqali ushbu tadqiqot anʼanaviy taʼlim va bilimga asoslangan dinamik ehtiyojlar oʻrtasidagi boʻshliqni bartaraf etish uchun amalga oshirilishi mumkin boʻlgan amaliy qadamlarni ochib beradi.

Kalit so‘zlar:

bilimlar iqtisodiyoti innovatsiya analitik koʻnikmalar taʼlim talaba rivojlanishi talabalar iqtisodiyot

Bibliografik manbalar

Brynjolfsson, E., & McAfee, A. (2014). The Second Machine Age: Work, Progress, and Prosperity in a Time of Brilliant Technologies. W. W. Norton & Company.

Chris Freeman & Luc Soete. (1997) The Economics of Industrial Innovation. January DOI:10.4324/9780203064474 RoutledgeISBN: 9781136611544.

Drucker, P. (1993). Post-Capitalist Society. Harper Business.

Eric A. Hanushek and Ludger Woessmann (2008) The Role of Cognitive Skills in Economic Development. Journal of Economic Literature, 46:3, 607–668 http:www.aeaweb.org/articles.php?doi=10.1257/jel.46.3.607.

Florida, R. (2002). The Rise of the Creative Class and How It’s Transforming Work, Leisure, Community and Everyday Life. New York: Basic Books.

Henry Etzkowitz & Loet Leydesdorff (2000) The dynamics of innovation: from National Systems and “Mode 2” to a Triple Helix of university–industry–government relations. https://doi.org/10.1016/S0048-7333(99)00055-4.

Johnson, D. W., & Johnson, R. T. (1994). Learning Together and Alone. Cooperative, Competitive, and Individualistic Learning. Allyn and Bacon.

OECD. (2021). Education at a Glance 2021: OECD Indicators. Organization for Economic Co-operation and Development.

Powell, W. W., & Snellman, K. (2004). The Knowledge Economy. Annual Review of Sociology, 30(1), 199-220.

Schwab, K. (2020). The Fourth Industrial Revolution. World Economic Forum.

Simon Marginson & Gary Rhoades (2002) Beyond national states, markets, and systems of higher education: A glonacal agency heuristic. April 2002 43(3):281-309 DOI:10.1023/A:1014699605875.

World Economic Forum. (2023). the Future of Jobs Report 2023.

Yuklashlar

Nashr qilingan

Qanday qilib iqtibos keltirish kerak

BILIMLAR IQTISODIYOTI VA TALABALAR MALAKASINI RIVOJLANTIRISH UCHUN ISTIQBOLLAR. (2025). Ilgʻor Iqtisodiyot Va Pedagogik Texnologiyalar, 2(2), 81-85. https://doi.org/10.60078/3060-4842-2025-vol2-iss2-pp81-85