MARKET AND DEVELOPMENT TRENDS OF VEGETABLE PRODUCTS IN UZBEKISTAN

Authors

Abstract

This article examines the consumption of vegetables by the population of Uzbekistan and the level of its development. Per capita consumption of vegetables in Uzbekistan has been determined. Based on the inertial and modernization scenarios, the change in the volume of daily consumption of vegetables by the population is forecasted.

Keywords:

vegetables demand organic products forecast models inertia scenario and modernization scenario

References

Freshfel, (2014). ‘‘Consumption monitor.” European Fresh Produce Association. Available at ,http://www.freshfel. org/asp/what_we_do/consumption_monitor.asp..UN, 2016. Sustainable Development Knowledge Platform. Available at hhttps://sustainabledevelopment.un.orgi

Grunert, K.G. (2017). Consumer trends and new product opportunities in the food sector. Wageningen Academic Publishers, Wageningen, the Netherlands.

Islam M.M. (2020) An inquiry of the nature and causes of price variation in vegetable marketing system of Bangladesh //International Journal of Research in Business and Social Science (2147-4478). –Т. 9. – №. 6. – С. 224-229.

Мамаджановна Т.А. (2018) “Мева-сабзавот корхоналарида экспортга йўналтирилган маркетинг стратегияларини ишлаб чиқиш” // “Иқтисодиёт ва инновацион технологиялар” илмий электрон журнали. №5, сентябрь-октябрь.

Муҳитдинова У.С. (2018) Методология и методика оценки эффективности функционирования рынка плодоовощной и виноградной продукции. // Экономика и финансы. Москва. – №11 (150) ноябрь. с. 68-69.

Собироа А.А. (2022) Мева-сабзавот маҳсулотлари савдосида маркетинг фаолиятини такомиллаштириш. //Иқтисодиёт фанлари номзоди илмий даражасини олиш учун ёзилган диссертация. Тошкент: ТДИУ, - 136 б.

Солдатенко А.В. и др. (2019) Проблемы производства конкурентной овощной продукции //Овощи России. –№. 1. – С. 3-7.

Усмонова Д.М. (2021) "Узумчилик корхоналарининг экспорт салоҳиятини оширишда маркетинг стратегияларидан фойдаланиш”" //Иқтисодиёт фанлари номзоди илмий даражасини олиш учун ёзилган диссертация. Тошкент: ТДИУ,.- 146 б.

Фармон (2019) Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2019 йил 23 октябрдаги «Ўзбекистон Республикаси қишлоқ хўжалигини ривожлантиришнинг 2020 — 2030 йилларга мўлжалланган стратегиясини тасдиқлаш тўғрисида»ги ПФ-5853-сонли Фармон. (Қонун ҳужжатлари маълумотлари миллий базаси, 24.10.2019 й., https://lex.uz/docs/4567334).

Хахаева М.Э. (2020) Эффективная система маркетинга плодовощной продукции.

Downloads

Published

How to Cite

MARKET AND DEVELOPMENT TRENDS OF VEGETABLE PRODUCTS IN UZBEKISTAN. (2023). Economic Development and Analysis, 1(8), 334-343. https://doi.org/10.60078/2992-877X-2023-vol1-iss8-pp334-343