THEORETICAL ASPECTS OF THE FORMATION OF CONSUMER BEHAVIOR IN THE EDUCATIONAL SERVICES MARKET

Authors

Abstract

The article is devoted to the study of theoretical aspects of the formation of consumer behavior in the educational services market. The author reviews the basic concepts and theories underlying the understanding of the mechanisms influencing the choice and perception of educational services by consumers. The article examines the actors influencing the formation of consumer preferences in the field of education, including sociocultural, economic and psychological aspects.

Keywords:

higher education consumer behavior marketing educational service innovation

References

Dirks, L. (1998) Higher Education in Market Theory. Published on-line by author, available online at: http://webhost.bridgew.edu/adirks/ald/papers/mktheor.htm

Kolyuzhnova N.Ya., Yakobson A.Ya. (2017) Educational service: concept, features, classification. Marketing. General course. -p.98

Zaid Yaseen Saud AL Dulaimi, Ph.D. (2016) Education, Educational Services and their Quality. Journal of Marketing Management. -p.115

Гудак С.Н. (2010) Институциональные преобразования образовательных учреждений // Регион: экономика и социология. № 1. С. 316–327

Долятовский В.А., Мазур О.А., Кузнецова И.В. и др. (2006) Стратегическое планирование деятельности вуза на рынке образовательных услуг: монография. Ростов н/д: РГЭУ; НИЭУП.

Клокова Е.А., Трубникова К.Д. (2019) Понятие образовательной услуги. Платность дополнительных образовательных услуг в государственных и муниципальных учреждениях // E-Scio. - 2019. - № 7 (34). - С. 572-580.

Котлер Ф. (2012) Основы маркетинга. – М.: Прогресс. Лузан, П.П. (2009) Высшее образование в России: от разрушения к развитию // ЭКО. - 2009. -№ 12. - С. 88-96.

Маслов Д.В. (2002) Рынок образовательных услуг: методологические аспекты. Автореферат диссертации кандидата экономических наук. ВАК РФ 08.00.01. С.7

Романов А.А., Тихомирова Н.В. (2006) Проблемы исследования поведения потребителей на рынке образовательных услуг. Открытое образование. №3. -с.82-87 Савченко В.А. (2002) Управление развитием персонала: учеб. пособие / -К.: КНЭУ, 2002. -351 с.

Самсонова М.В. (2017) Потребительское поведение на рынке образовательных услуг малого города: монография / – Волгоград: ИУНЛ ВолгГТУ, 2017. – 120 с.

Сапарова Г.Б. (2019) маркетинговые исследования потребителей образовательных услуг // Известия Ошского технологического университета. -№1. -С. 89-94.

Терза Н.В. (2014) Конкурентоспособность образовательной услуги. ЭКО. № 11. С. 187–189.

Тряпицына А.А. (2009) Рынок образовательных услуг. Известия Санкт-Петербургского государственного экономического университета, -С. 208-210.

Шацкая И.В. (2012) Социальная функция высшего образования. Вестник Московского университета. Экономика. № 4. С. 36–45.

Шимановская С.В. (2015) От образовательных услуг к образовательным потребностям. Краснодар: Историческая и социально-образовательная мысль. Том 7. №6. Часть 2. -С.349-351.

Downloads

Published

How to Cite

THEORETICAL ASPECTS OF THE FORMATION OF CONSUMER BEHAVIOR IN THE EDUCATIONAL SERVICES MARKET. (2023). Economic Development and Analysis, 1(8), 76-84. https://doi.org/10.60078/2992-877X-2023-vol1-iss8-pp76-84