THE ROLE OF DIGITALIZATION IN THE DEVELOPMENT OF THE SERVICE SECTOR
Abstract
This article highlights the theoretical aspects of the digital economy, the technological changes characteristic of the digital economy, the reforms being implemented in our country to develop the service sector, and the issues related to changes in the field of digitalization. Based on the conducted research, the author has proposed practical recommendations.
Keywords:
digitalization service delivery digital transformations e-government digital culture service structureReferences
Acemoğlu Daron. (2019). “It’s Good Jobs, Stupid”. Economics for Inclusive Prosperity Policy Brief 13.
Ma’ruza (2024) O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoev 11 may kuni raqamli iqtisodiyot va elektron hukumatni keng joriy etish masalalari bo‘yicha yig‘ilishdagi ma’ruzasi. uza.uz.
Qaror (2020) O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020 yildagi 5 oktabrdagi Raqamli O‘zbekiston - 2030» strategiyasini tasdiqlash va uni samarali amalga oshirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi qarori. Lex.u.
Umarov O. (2018) Raqamli iqtisodiyot va uning rivojlanish tendensiyalari. “Iqtisodiyot va innovatsion texnologiyalar” ilmiy elektron jurnali, № 3, 4- bet. www.iqtisodiyot.uz.
Usmanova V. (2024) FEATURES OF THE DEVELOPMENT OF THE DIGITAL ECONOMY IN THE DEVELOPMENT OF REGIONS //Journal of Contemporary World Studies. – 2024. – Т. 2. – №. 2. – С. 43-46.
Usmonova V., Ilashev A. (2023) STRATEGY “DIGITAL UZBEKISTAN-2030”: INNOVATIVE-INTEGRATION DIGITALIZATION OF AGRICULTURE ECOLOGICAL-ECONOMIC DEVELOPMENT AND AN IMPORTANT STRATEGIC DIRECTIONS OF EMPLOYMENT OF THE RURAL POPULATION //Science technology&Digital finance. – 2023. – Т. 1. – №. 5. – С. 22-28.
Videoselektor (2020) Prezident Shavkat Mirziyoev raisligida xizmat ko‘rsatish va ichki turizm sohalarini rivojlantirish masalalari bo‘yicha videoselektor yig‘ilishi o‘tkazildi // “Xalq so‘zi”, 2020 yil 16 iyun. – https://xs.uz
Алексеев И.В. (2015) Информационное обеспечение системы управления франчайзинговыми предприятиями / И.В. Алексеев, Е.В. Рибокене // Экономические и гуманитарные науки. – №1 (276). – С. 105–110.
Калужский М.Л. (2014) Маркетинговые сети в электронной коммерции: институциональный подход / М.Л. Калужский. – М.; Берлин: Директ-Медиа, 2014. – 402 с
Марей А. (2020) Тсифровизатсия как изменение парадигмй [Электроннйй ресурс]. Резҳим доступа: ҳттпс://www.бcг.cом/ру-ру/абоут/бcг-ревиеw/дигитализатион.аспх.
Петросян А. (2016) Что нужно знать о цифровой экономике и ее перспектива. [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://www.kommersant.ru/ doc/3063024.
Шарафуллина Р., Усманова В. (2023) ЦИФРОВАЯ ЭКОНОМИКА: ОПРЕДЕЛЕНИЕ, ПРЕИМУЩЕСТВА, НЕДОСТАТКИ //Science technology&Digital finance. – 2023. – Т. 1. – №. 5. – С. 47-51.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.