THEORETICAL BASIS OF CLASSIFICATION OF INSURANCE PRODUCTS

Authors

Abstract

The article analyzes existing scientific approaches to the concepts of “insurance
product”, “insurance service” and “insurance protection”. The theoretical foundations of the
classification of insurance products have been studied. New approaches to the current
classification of insurance products, issues of mutual benefit of products for both parties are
analyzed.

Keywords:

insurance insurance company policyholder types of insurance insurance product insurance service

References

Abdurahmonov, I. (2020) "Efficiency of organizing the activities of insurance intermediaries in the development of insurance sector," International Finance and Accounting: Vol. 2020: Iss. 1, Article 5. Available at: https://uzjournals.edu.uz/interfinance/vol2020/iss1/5.

Abdurakhmonov, I. (2020) "Prospects for applying new marketing technologies in the insurance industry," International Finance and Accounting: Vol. 2020: Iss. 4, Article 6. Available at: https://uzjournals.edu.uz/interfinance/vol2020/iss4/6.

Abduraxmonov, I. (2022). Sugʻurta sohalarining shakllanish tendensiyalari. MOLIYA VA BANK ISHI, 8(3), 60–67. Retrieved from https://journal.bfa.uz/index.php/bfaj/article/view/33.

Ilyas, A. (2018). Competition in the insurance market of Uzbekistan. Asian journal of management sciences & education, 7(2), 56-61.

Khurshidovich, A. I. (2021). Issues of innovative development of insurance in Uzbekistan. International Journal of Management IT and Engineering, 11(7), 91-96.

Абдурахмонов И. (2020) Суғурта бозорини тартибга солиш ва пруденциал назоратнинг самарали механизмларини жорий этиш,“ //Халқаро молия ва ҳисоб” илмий электрон журнали. – 2020. – Т. 2.

Абдурахмонов И.Х. (2018) Суғурта назарияси ва амалиёти. Ўқув қўлланма. –Т.: “Иқтисод-Молия” нашриёти, 23-24-б.

Абдурахмонов, И. Х. (2010). Ўзбекистон Республикасида жавобгарликни суғурталашнинг амалиётини такомиллаштириш. Автореф. дисс.... и. ф. н, 26.

Абдурахмонов, И. Х. (2019). Теория и практика страхования. Учебник/–Т.:«Иқтисод молия, 353-354.

Гомелля В.Б. (2000) Страховой маркетинг: актуальные вопросы методологии, теории и практики / В.Б. Гомелля, Д.С. Туленты. – М.: – С.

Зубец А.Н. (2000) Качество страхового продукта / А.Н. Зубец // Страховое ревю. –– №7. – С. 12.

Котлер Ф. (2007) Основы маркетинга Краткий курс Пер с англ – М.: Издательский дом “Вильяме”, 231 стр.

Тихонов С. (2006) Отличительные признаки страхового продукта / С. Тихонов // Страховое ревю. – №2.

Трофимова М. (2003) Страховой продукт как центральный элемент страхового маркетинга / М. Трофимова // Страховой ревю. – №11. – С. 16.

Хайкин Р.М. (2000) С чем едят страховые продукты? / Р.М. Хайкин, В.В. Перемолотов // Страховое дело. – №5.

Щербакова В.И. (2012) От страхового продукта к страховой услуге: определение объекта страхового рынка. Економічний вісник Донбасу № 1 (27), 96-103 стр.

Downloads

Published

How to Cite

THEORETICAL BASIS OF CLASSIFICATION OF INSURANCE PRODUCTS. (2024). Economic Development and Analysis, 2(2), 384-391. https://doi.org/10.60078/2992-877X-2024-vol2-iss2-pp384-391