STRATEGIES TO INCREASE THE COMPETITIVENESS OF TEXTILE ENTERPRISES IN UZBEKISTAN
Abstract
The article analyzes the issues of increasing the competitiveness of textile enterprises. Also, the assessment of the competitiveness of products is carried out in several stages, including an analysis of the needs and requirements of customers, an analysis of the characteristics and quality of products, comparison with analogues on the market, an analysis of the price and margin of products.
Keywords:
concentration consumer value consumer price national standards industry innovation management comparison technology raw materials product enterprise firm competitivenessReferences
Richard P. Rumelt. (2011) “Good Strategy Bad Strategy: The Difference and Why It Matters”. Hardcover – Deckle Edge, July 19.
Внешнеторговый оборот Республики Узбекистан. https://stat.uz/images/uploads/ docs/pressreliztashqisavdo202212ru.pdf.
Майкл Портер. (2016) Конкурентная стратегия. Методика анализа отраслей и конкурентов. 5-издание. Издательство-Альпина Паблишер, 456 с.
Метелев И.С. (2011) Конкурентоспособность субъекта предпринимательской деятельности: сущность, методы, факторы и критерии оценки // Региональные проблемы преобразования экономики. – № 1(27). – c. 111-122.
Метелев И.С. (2011) Конкурентоспособность субъекта предпринимательской деятельности: системные основы и региональная практика. / Монография. - Омск: Издание Омского института (филиала) РГТЭУ,. – 142 c.
Павлова Н.Н. (2009) Маркетинговый подход к оценке конкурентоспособности товара / Н.Н. Павлова // Маркетинг в России и за рубежом. - №1. - С. 20-28.
Рубин Ю.Б. (2010) Дискуссионные вопросы современной теории конкуренции //Современная конкуренция. № 3 (21). С. 38-67.
Сорокин М.А. (2014) Конкурентоспособность государства и конкурентоспособность предпринимательских структур: содержание, цели, способы обеспечения // Вестник Адыгейского государственного университета. Серия 5: Экономика. –. –№ 3(150). – c. 21-26.
Сорокин М.А. (2014) Конкурентоспособность предпринимательской структуры: архитектоника и место в иерархии экономических категорий // Аудит и финансовый анализ. – 2014. – № 6. – c. 259-262.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.