PECULIARITIES OF STRATEGIC INNOVATION MANAGEMENT IN A BUSINESS ENTITY

Authors

Abstract

This article provides a comprehensive understanding of the theoretical aspects of strategic innovation management in a business entity, the development and implementation of innovative strategies necessary to ensure the company's growth and increase its competitiveness. Also, the views of several scientists on the concept of strategic innovation and the degree of impact of innovation on creating new value are considered. In addition, the classification scheme of innovations within the framework of the Oslo manual was also analyzed

Keywords:

innovation business entity strategic opportunities innovative concepts innovative potentials micro-innovations period innovations

References

Hospers Gert-Jan (2005). Joseph Schumpeter and His Legacy in Innovation Studies. Knowledge, Technology, & Policy, Fall 2005. -Vol. 18, № 3. - Pp. 20- 37.

Mensch G. (1979) Stalemate in Technology: innovations overcome the depression. Publisher Cambridge, Mass.: Ballinger Pub. Co., - 241 Pp.

OECD/Eurostat (2018), Oslo Manual 2018: Guidelines for Collecting, Reporting and Using Data on Innovation, 4th Edition, The Measurement of Scientific, Technological and Innovation Activities, OECD Publishing, Paris/Eurostat, Luxembourg. - 258 pp.

Schumpeter J.A. (1939). Business cycles. A Theoretical, Historical and Statistical Analysis of the Capitalist Process. New York Toronto London: McGraw-Hill Book Company, 1939. - 461 Pp

Дарвиш, Ф. (2022) Сбалансированная система показателей как инструмент стратегического управления инновациями в сфере малого и среднего бизнеса // Экономические и гуманитарные науки. №5 (364). - С. 10 - 17.

Иващенко Н.П. (2021) Экономика инноваций: учебно-методическое пособие для бакалавров / Под ред. Н.П. Иващенко. - М.: Экономический факультет МГУ им. М.В. Ломоносова, - 194 с.

Кожокарь, И.П. (2020) Инновации и инновационная деятельность: правовой аспект // Труды Института государства и права РАН. Т. 15, № 3. - С. 141¬187.

Комаров, В.М. (2012) Основные положения теории инноваций / В. Комаров. - М. : Издательский дом «Дело» РАНХиГС, - 190 с.

Романченко, С.В. (2012) Новшества, нововведения, инновации: определения и сущность // Молодой ученый. №4 (39). - С. 166-168.

Такер, Роберт Б. (2006) Инновации как формула роста : новое будущее ведущих компаний / Роберт Б. Такер ; [пер. с англ. А. Анкудинов]. - Москва : Олимп-Бизнес,. - 223 с

Шумпетер, Й.А. (2008) Теория экономического развития. Капитализм, социализм и демократия/ Й. А. Шумпетер ; [пер. с нем.: В. С. Автономов, М. С. Любский, А. Ю. Чепуренко]. - М. : Эксмо, - 864 с.

Электронный ресурс (2022) Большая российская энциклопедия: [Электронный ресурс]. - URL: https://bigenc.ru/economics/text/2012242 (дата обращения: 15.02.2022).

Яковец, Ю.В. (2014) Эпохальные инновации XXI века / Ю.В. Яковец. –М.: Экономика, -439с.

Яковец, Ю.В. (2015) Грамматика инноваций и стратегия инновационно технологического прорыва // Инновации. - №6 (200). - С. 15-1

Downloads

Published

How to Cite

PECULIARITIES OF STRATEGIC INNOVATION MANAGEMENT IN A BUSINESS ENTITY. (2024). Economic Development and Analysis, 2(8), 139-147. https://doi.org/10.60078/2992-877X-2024-vol2-iss8-pp139-147