THE ROLE OF MARKET PARTICIPANTS IN THE DIGITAL ECONOMY AS AN ACCOUNTING OBJECT
Abstract
In this article, the essence of the economic category of the digital economy is scientifically and theoretically researched, the role of economic entities in the conditions of the digital economy, their socio-economic and economic activities, the impact of digital technologies on market entities, in particular, the organization and management of accounting in economic entities in this context. Issues such as importance are covered.
Keywords:
digital economy economic entities social processes accounting accounting objectsReferences
Аскаров Н.И. (2021) Рақамли иқтисодиётнинг аҳамияти ва ривожланиш йўллари. Иқтисодиёт ва инновацион технологиялар. №1.
Баранов Д.Н. (2018) Сущност и содержание категории «Цифровая экономика». Экономика и управление. №2 (25).
Батов Г.Х. (2020) Методологическое аспекты формирования цифровой экономики. Цифровая экономика. №4 (12).
Қарор (2021) Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг “Рақамли иқтисодиёт ва электрон ҳукуматнинг ривожланиш ҳолатини рейтинг баҳолаш тизимини янада такомиллаштириш чора-тадбирлари тўғрисида”ги қарори. 2021 йил 15 июнь. 373-сон.
Указ (2017) Указ Президента РФ от 9 мая 2017 г. № 203 “О стратегии развития информационного общества в Российской Федерации на 2017 – 2030 годы”. https://base.garant.ru/71670570/
Файзуллаев Ж.Н. (2022) Рақамли иқтисодиёт тушунчасининг моҳияти бўйича илмий ёндашувлар таҳлили. Иқтисод ва молия. 1(149)
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.