ТЕОРЕТИЧЕСКИЕ ОСНОВЫ СТРАТЕГИЧЕСКОГО ПЛАНИРОВАНИЯ: КАТАЛИЗАТОР УСТОЙЧИВОГО РОСТА РЕГИОНАЛЬНОЙ ЭКОНОМИКИ

Авторы

DOI:

https://doi.org/10.60078/2992-877X-2023-vol1-iss3-pp219-229

Аннотация

Целью исследования является изучение теоретических основ стратегического планирования как средства достижения устойчивого роста региональной экономики. Это исследование направлено на то, чтобы добавить ценную информацию о теоретических основах стратегического планирования в области устойчивого регионального экономического развития. На примере Узбекистана сформулированы предложения и рекомендации по существующим проблемам, решениям и решениям.

Ключевые слова:

стратегическое планирование регион территория интеграция окружающая среда стабильность

Библиографические ссылки

Albrechts, L., Balducci, A., Hillier, J. 2017. Situated practices of strategic planning – An international perspective. Routledge, London, UK

Arabadzhyiev, D.Yu., Buryk, Z.M., Barshatska, H.Yu., Huba, M.I., Shashyna, M.V. 2020. Establishing interterritorial cooperation of amalgamated territorial communities as a tool to increase their capacity. International Journal of Management, 11(5), 1036- 1044.

Blakely, E. 1994. Planning Local Economic Development – Theory and Practice. SAGE Publications, Thousand Oaks, CA.

Brocks, S., Schulitz, A. 2006. Integrated Regional Development Concepts: A practical guide for the elaboration and implementation of Regional Development Concepts. BVLEG, Berlin, Germany

Jerzy, M., Ciaian, P., Di Marcantonio, F. 2019. Regional impacts of the EU Rural Development Programme: Poland’s food processing sector. Regional Studies, 49, 65- 67.

Karpenko, A. 2016. Strategic planning as an instrument of innovative development of the region. Ekonomika, Finansy, Pravo, 5, 3-7

Klymenko, V.V., Akimova, L.M., Korzh, M.V. 2016. Regional aspects of middle-class development in Ukraine. Actual Problems of Economics, 4(178), 178-188.

Metaxas, T. 2002. Place/City Marketing as a tool for local economic development and city’s competitiveness: a comparative evaluation of Place Marketing policies in European cities. Place Marketing, Local Economic Development and City’s competitiveness. Available at: http://www.china-up.com:8080/international/case/case/1075.pdf.

Petrunenko, I., Malinoshevska, K., Kliutsa, S., Dukhnevych, A., Demianyshyna, O. 2020. Strategy, economic and legal foundations for the development of agro-industrial complex within the conditions ensuring of food security. International Journal of Management, 11(6), 463-475

Plaziak, M., Rachwal, T. 2014. The role of entrepreneurship in regional development strategies (based on the Polish National Strategy of Regional Development 2010- 2020). Europa XXI, 26, 97-98

Romanenko, Y.O. 2016. Place and role of communication in public policy. Аctual problems of Economics, 2 (176), 25-31.

Teixeira, D., Boda, P. 2019. Regional Development Strategies the key for local and regional governance. European Committee of the Regions. Available at: https://cor.europa.eu/en/news/Pages/Regional-Development-Strategies-the-key-forlocal-and-regional-governance.aspx

Опубликован

Как цитировать

Мустафаев, Б. (2023). ТЕОРЕТИЧЕСКИЕ ОСНОВЫ СТРАТЕГИЧЕСКОГО ПЛАНИРОВАНИЯ: КАТАЛИЗАТОР УСТОЙЧИВОГО РОСТА РЕГИОНАЛЬНОЙ ЭКОНОМИКИ. In Экономическое развитие и анализ. https://doi.org/10.60078/2992-877X-2023-vol1-iss3-pp219-229