CREATING A VALUE-ORIENTED INNOVATIVE BUSINESS MODEL: PRINCIPLES, CRITERIA AND TOOLS

Authors

Abstract

This article aims to contribute to the conceptual debate on the key success factors of value innovation in entrepreneurship and presents innovation practices and processes that support value innovation in a business context.

Keywords:

business model stakeholder integration value innovation sustainable growth customer satisfaction

References

Drucker.P.F. (2007). Management: tasks, responsibilities, practices, //Transaction Publishers, New Brunswick,N.J.; London.

Freeman.C. (1995). “The National System of Innovation in Historical Perspective”, Cambridge Journal of Economics, No. 19, pp. 5–24.

José Santisteban and David Mauricio. (2020). Critical success factors for technology-based startups. The Authors(s). Published by Inderscience Publishers Ltd. This is an Open Access Article distributed under the CC BY license. (http:// creativecommons. org/licenses/by/4.0/).

Kim (2004), WC; Mauborgne, R. Moviy okean strategiyasi; Garvard Business Review Paperback Series; Garvard Business School Press: Brighton, Buyuk Britaniya, 44-bet.

Kim, WC; Mauborgne, R. (2004). Moviy okean strategiyasi; Garvard Business Review Paperback Series; Garvard Business School Press: Brighton, Buyuk Britaniya.

Tellis, G., and P. Golder. (2002). Will and Vision. New York: McGraw Hill.

Гасанов Э.А. (2014). Инновационный вектор развития информационной экономики // Инновации. № 5. С. 10–14.

Кирьяков А.Г, Максимов В.А. (2002). Основы инновационного предпринимательства. – М.: Феникс. – С. 160.

Кондратьев Н. Д., Опарин Д. И. (1928). Большие циклы конъюнктуры: Доклады и их обсуждение в Институте экономики. 1-е изд. - М., — 287 с.

Кошелева Т.Н. (2009). Стратегическое развитие инновационных венчурных предприятий. СПб.: ГУАП, 236 с.

Фостер Р., Каплан С. (2005). “Яратувчанликнинг қулаши. Нима учун абадий қурилган компанияларнинг яхши натижаларни кўрсатмайдилар ва уларнинг самарадорлигини ошириш учун нима килиш керак". М.: “Альпина Бизнес Букс-Альпина Паблишер". Шумпетер Й. (1982). Теория экономического развития. – М.: - Прогресс,.386 с.

Downloads

Published

How to Cite

CREATING A VALUE-ORIENTED INNOVATIVE BUSINESS MODEL: PRINCIPLES, CRITERIA AND TOOLS. (2024). Economic Development and Analysis, 2(1), 298-309. https://doi.org/10.60078/2992-877X-2024-vol2-iss1-pp298-309