THE CONCEPT OF "PUBLIC-PRIVATE PARTNERSHIP" IN THE FIELD OF TOURISM AND THE MAIN ESSENCE OF ITS APPLICATION

Authors

Abstract

This article explores the role of effective collaboration between the public and private sectors in developing the tourism industry. It examines issues related to improving tourism infrastructure, creating new tourist destinations, and attracting more tourists to the country through public-private partnerships (hereinafter referred to as PPP). Additionally, the theoretical foundations of applying PPP mechanisms are discussed.

Keywords:

Public-Private Partnership (PPP) tourism infrastructure PPP mechanisms PPP models tourism facilities

References

Alieva, M. T. (2023). Development of smart tourism in Uzbekistan.

Alieva, M.T. (2018). Tourism problems in the Central Asian republics. International Scientific Journal, 67: 30-4.

Can Seng (2005) “State-Civil society relations and tourism: Singaporeanizing tourists, Touristifying Singapore”, Journal of social issues in Southeast Asia/ Vol.20, No.2.

Clare A. Gunn (1976) “Public-private partnership in tourism”, Oklahoma Tourism and Recreation Conference.

Ezreth (2014), “PPP and CPPP models for sustainable tourism development in Kerala tourism in Kerala”, International journal of business and administration research review, Vol.2, Issue, Jan-March.

Kabirov I.S. (2010) “Theoretical aspect of public-private partnership in the sector of tourism”, Economics.

María José Zapata, C. (2012) Michael Hall “Public–private collaboration in the tourism sector: balancing legitimacy and effectiveness in local tourism partnerships. The Spanish case” Journal of Policy Research in Tourism, Leisure and Events/ Vol. 4, No. 1, March, 61–83

Norment, R. (2007) Fundamentals of Public-Private Partnerships (PPPs), www.ncppp.org.

Rosenau, P. (2000) Public–Private policy partnerships // Cambridge, MA: MIT press.

БМТ Тараққиёт дастури (2007) БМТ Тараққиёт дастури ахборотномаси №2.

Варнавский В.Г. (2010) Партнерство государства и частного сектора: форма, проекты, риски. Москва, Наука.

Джуманиязов У.И. (2018) Совершенствование механизмов корпоративного управления в сфере жилищного строительства на основе государственного-частного партнерства: автореф., д-р экон. наук. Ташкент.

Каменских Э.А. (2013) «ГЧП как эффективный метод взаимодействия по формированию и развитию кластера туристско-рекреационных услуг», Мир науки, выпуск 2.

Кудриявцева Ю.В. (2012) Государственно-частное партнёрство при формировании государственной политики в области туризма: российский и зарубежный опыт// Вестник института Социологии, Декабрь №5

Қонун (2019) Ўзбекистон Республикасининг 2019 йил 18 июлдаги “Туризм тўғрисида”ги ЎРҚ-549-сонли Қонуни.

Морковской Е.И. (2019), Механизмы государственно-частного партнерства, Теория и практика // Учебник и практикум, Москва, «Юрайт», с.14.

Синецкий С.Б. (2006) Межсекторная коммуникация, Вестник ЮУрГУ № 8(63).

Сухих В.А., Руденко М.Н., Оборина Е.Д. (2013) К вопросу о понятии и сущности государственно-частного партнерства // Научно-технические ведомости СПбГПУ. №2. С.97.

Юсупов Н., Карабаев Ф. (2013) Теория и практика государственно-частного партнерства, Учебный модуль ТПП, Ташкент.

Якименко М.В., Виленская М.С. (2012) «Проблемы ГЧП в сфере туризма», Южный федеральный университет, Таганрог, Россия.

Якимец В.Н. (2010) Состояние МСП, публичной политики и инструменты оценки взаимодействия гражданского общества и власти в России. Москва.

Downloads

Published

How to Cite

THE CONCEPT OF "PUBLIC-PRIVATE PARTNERSHIP" IN THE FIELD OF TOURISM AND THE MAIN ESSENCE OF ITS APPLICATION. (2024). Economic Development and Analysis, 2(8), 391-398. https://doi.org/10.60078/2992-877X-2024-vol2-iss8-pp391-398