OʻZBEKISTONDA AXBOROTLASHTIRISHNING MUHIM JIHATLARI: MUAMMOLAR VA YECHIMLAR
DOI:
https://doi.org/10.60078/2992-877X-2025-vol3-iss3-pp64-71Annotasiya
Ushbu maqolada Oʻzbekiston iqtisodiyotida axborotlashtirish sohasining ahamiyati tobora ortib bormoqda. Axborot texnologiyalarining rivojlanishi va ularning iqtisodiy tizimga integratsiyasi, mamlakatning iqtisodiy oʻsishi, samaradorlikning oshishi va raqobatbardoshlikni taʼminlashda muhim rol oʻynaydi. Axborotlashtirish, ayniqsa, davlat boshqaruvi, biznes va taʼlim sohalarida zamonaviy texnologiyalarni joriy etish orqali iqtisodiy jarayonlarni yanada soddalashtirish va tezlashtirish imkonini yaratadi. Xususan, raqamli iqtisodiyot, elektron tijorat, onlayn xizmatlar, hamda maʼlumotlar bazalari va sunʼiy intellekt texnologiyalarining qoʻllanilishi orqali resurslarni samarali boshqarish, ishlab chiqarish va xizmat koʻrsatish jarayonlarini optimallashtirishga erishilmoqda. Shuningdek, axborotlashtirishning rivojlanishi ishbilarmonlik muhitini yaxshilash, yangi ish oʻrinlarini yaratish va iqtisodiy barqarorlikni taʼminlashda ham oʻz taʼsirini koʻrsatmoqda. Mazkur maqolada axborot texnologiyalarining iqtisodiyotga integratsiyalashuvi, raqamli transformatsiya jarayonlari va ular bilan bogʻliq iqtisodiy natijalarni oʻrganishni taqozo etadi. U, shuningdek, Oʻzbekistonning raqamli iqtisodiyotga oʻtish jarayonida yuzaga kelayotgan imkoniyatlar va muammolarni tahlil etadi.
Kalit so‘zlar:
axborotlashtirish raqamli iqtisodiyot iqtisodiy samaradorlik elektron tijorat axborot texnologiyalari sunʼiy intellekt raqamli transformatsiya iqtisodiy oʻsish maʼlumotlar bazasiBibliografik manbalar
Beilock J. M. E. (2010)"Telecommunications and Economic Development" Journal of Development Economics.
Cave M. E., (2006) "The Economics of Mobile Telecommunications" Telecommunications Policy.
Kakkar K., Gupta P. K. (2015) "Economic Analysis of Mobile Communication" International Journal of Communications and Networks.
Maxkamov, B. Sh. (2015). The current state of development of the mobile services market in Uzbekistan. Marketing in Russia and abroad,(6), 85-88.
Yuklashlar
Nashr qilingan
Qanday qilib iqtibos keltirish kerak
Nashr
Bo'lim
Litsenziya

Ushbu ish Creative Commons Attribution 4.0 Worldwide.