THEORETICAL ASPECTS OF TRADE DEVELOPMENT IN THE CONDITIONS OF ENSURING COMPETITIVENESS
DOI:
https://doi.org/10.60078/3060-4842-2025-vol2-iss2-pp664-669Abstract
This article is devoted to the essence and necessity of developing the system of trade services, improving the organizational and economic mechanisms for the development of trade services, developing theoretical and methodological aspects of ensuring the strategic competitiveness of trade enterprises and forming competitive strategies, proposing ways to improve the service sector in trade, and taking into account the specifics of the service sector.
Keywords:
economy market economy modernization competitiveness service provision trade services trade enterprises free tradeReferences
Абдукаримов Б.А. (2007) Ички савдо иқтисодиёти. Дарслик. 2 қисмда. -Т “Фан ва технология”. - 387 с.
Иватов И. (2004) Савдода маркетинг фаолияти. Монография. -Т.: ТГЭУ, -104 с.
Котлер Ф. (1990) Основи маркетинга. -М.: Экономика, -645 с.
Макконелл К.Р. ва Брю С.Л. (1992) Экономикс: принсипи, проблеми и политика. –М.: Республика.
Мирзаев Қ. (2020) Инновацион иқтисодиёт. Ўқув қўлланма, -Т.: “Инновацион ривожланиш матбаа уйи”.
Муҳаммедов М.М. и др. (1998) Экономика торговли. Самарқанд. с. 282;
Панкратова Ф.Г. Серегина Т.К. (2001) Коммерческая деятелност. –Москва, - 158 с.
Раиский К.А. (2003) Экономика организации(предприятия) Учеб / К.А. Раиский. 4-е издание, -1012 с.
Самуэльсон П. Экономика. В (1992) 2-х томах-М.: НПО “АЛТОН” ВНИСИ, 747 с.
Тухлиев Н. (1999) Бозорга ўтишнинг машаққатли йўли. - Тошкент: «Ўзбекистон».
Ушакова Н., Белфи А.Б. (2009) Социално-экономическая эффективность торговли: критерий и показателей.-М.:Высш. Школа, -125 с.
Фармон (2022) Ўзбекистон Республикаси Президенти Ш.М.Мирзиёевнинг 2022 йил 28 январда ПФ-60-сон Фармони билан тасдиқланган “2022-2026 йилларга мўлжалланган Янги Ўзбекистоннинг Таррақиёт стратегияси”.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.