IMPROVEMENT OF MECHANISMS FOR MANAGING COMPETITIVENESS OF THE ACTIVITIES OF TOURIST COMPLEXES IN UZBEKISTAN
Abstract
This article develops a conceptual centralized model of the mechanism for ensuring the competitiveness of tourist complexes, and as a result of the systemic changes carried out, competition for financing from the state budget is growing even among business entities in the budget sector, since the volume of financing depends on the implementation of regulatory criteria by organizations, the achievement of which requires the need.
Keywords:
tourist complex competition of tourist complexes competitiveness of tourist services and products criteria for competitiveness tourist enterprisesReferences
Алимова М.Т. (2017) Ҳудудий туризм бозорининг ривожланиш хусусиятлари ва тенденциялари (Самарқанд вилояти мисолида) // И.ф.д. дисс. – Самарқанд: СамИСИ, 25-26-б.
Гришков А.Ф. (2015) Оценка конкурентоспособности организации сферы услуг как основа механизма управления конкурентоспособностью // Вестник РАЕН. № 2 (19). С. 81–86.
Евменов А.Д., Булочников П.А. (2016) Управление качеством процессов функционирования организаций как резерв повышения конкурентоспособности // Петербургский экономический журнал. № 3. С. 40–49.
Ивлиев С.В., Лазуков С.И. (2010) Автоматизированная система управления рисками: инновационный подход к управлению банком // Банковские технологии. № 3. URL: http://www.prognoz.ru/publications/1224 (дата обращения: 10.04.2019).
Исаев В. (2009) От атома до космоса: 50 лет АСУ// Открытые системы. № 5. URL: https://www.osp.ru/os/2009/05/9883736 (дата обращения: 10.04.2019).
Рамадонова М.М., Макарченко М.А. (2016) Государственное регулирование туристической деятельности // Альманах научных работ молодых ученых университета ИТМО. – С. 211-213.
Сурков С.Г. (2009) Международный туризм в России: проблемы развития и управления / С.Г. Сурков, В.И. Криворучко. – М.: Советский спорт, – 214 с.