RAQAMLASHTIRISH SHAROITIDA MUSTAQIL TA’LIM JARAYONLARINI OPTIMALLASHTIRISHDA SUN’IY INTELLEKTNING O‘RNI
DOI:
https://doi.org/10.60078/3060-4842-2025-vol2-iss2-pp110-118Annotasiya
Raqamlashtirish jarayoni ta’lim tizimining har bir bosqichiga sezilarli ta’sir ko‘rsatib, mustaqil ta’lim jarayonlarini takomillashtirishda sun’iy intellekt (SI) texnologiyalarining ahamiyatini oshirmoqda. Ushbu maqolada sun’iy intellekt yordamida mustaqil ta’lim jarayonlarini optimallashtirishning asosiy yo‘nalishlari tahlil qilinadi. Shuningdek, rivojlangan davlatlarning tajribasi asosida SI texnologiyalarining ta’lim jarayoniga integratsiyasining samaradorligi qiyosiy tahlil qilinadi. Tadqiqot natijalari mustaqil ta’limni rivojlantirishda innovatsion yondashuvlar va SI texnologiyalaridan foydalanishning istiqbolli yo‘nalishlarini belgilashga xizmat qiladi.
Kalit so‘zlar:
raqamlashtirish mustaqil ta’lim sun’iy intellekt ta’lim texnologiyalari shaxsiylashtirilgan ta’lim adaptiv o‘qitish avtomatlashtirilgan baholashBibliografik manbalar
Amonov, S., Yo‘ldoshev, I. (2023) Sun’iy intellekt texnologiyalarining O‘zbekiston ta’lim tizimiga integratsiyasi: imkoniyatlar va muammolar. – Toshkent: TDIU nashriyoti,– 102 b.
Hakimova M. (2020). Таълим жараёнига инновацион технологияларни қўллаш имкониятлари //Архив научных исследований. – №. 32.
Hasanov, U. (2021). Ta’limda raqamli texnologiyalar va sun’iy intellektning o‘rni. – Toshkent: TDPU,– 96 b.
Ismoilova, D., Karimov, J. (2020). Raqamli transformatsiya sharoitida mustaqil ta’lim modelini takomillashtirish. – Toshkent: Fan,– 88 b.
Kayumova M. (2022a) Бўлажак мутахассисларни тайёрлашда таълим ва ишлаб чиқаришнинг ўзаро боғлиқлигини таъминлаш //Архив научных исследований. – №. 1.
Kayumova M. (2022b) Узлуксиз таълим тизимини модернизациялаш омиллари //Архив научных исследований. – Т. 2. – №. 1.
Kayumova M. (2022c) OLIY TA’LIMDA RAQAMLI MADANIYATNI RIVOJLANTIRISHNI SHAKLLANTIRISH TIZIMI //Архив научных исследований. –Т. 5. – №. 5.
Kayumova M. (2022d) Elektron ta’lim muhitida talabalarning axborot koʻnikmalarini shakllantirish usullari //Архив научных исследований.– Т. 5. – №. 5.
Luckin, R. (2018) Machine Learning and Human Intelligence: The Future of Education for the 21st Century. – UCL Institute of Education Press, – 256 p.
Mavlyanovna M. G. (2025) THE ROLE OF CREATIVE COMPETENCIES IN PLANNING STUDENTS'AUTONOMOUS EDUCATIONAL ACTIVITIES //Journal of Modern Educational Achievements.– Т. 2. – С. 39-46.
Nizomov, A., G‘aniyev, O. (2022). Oliy ta’lim tizimida sun’iy intellekt texnologiyalarini qo‘llashning dolzarb masalalari. – Samarqand: SamDU,– 75 b.
Selwyn, N. (2019) Should Robots Replace Teachers? AI and the Future of Education. – Polity Press, – 192 p.
Strategiya (2020) O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Raqamli O‘zbekiston – 2030” strategiyasi. – Toshkent: O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti matbuot xizmati, – 45 b.
Хакимова М. Ф. (2021) АХБОРОТ ТАЪЛИМ МУҲИТИДА ИННОВАЦИЯ ВА РАҚАМЛИ ТЕХНОЛОГИЯЛАРНИНГ ЖОРИЙ ЭТИЛИШИ //Academic research in educational sciences.– Т. 2. – №. NUU Conference 1. – С. 149-152.