TRENDS IN THE DEVELOPMENT OF HIGHER EDUCATION MARKETING IN THE REPUBLIC OF UZBEKISTAN
DOI:
https://doi.org/10.60078/3060-4842-2024-vol1-iss2-pp230-237Abstract
The article analyzes the trend in the development of higher education marketing in Uzbekistan at the present stage, which showed a significant increase in the number of universities and students enrolled in them, while reducing the proportion of students per teacher, which indicates an increase in the efficiency of the resources of the higher education system, reflecting the effectiveness of ongoing reforms. The main goal of the latter is to increase the accessibility and quality of higher education, integrate the national system into the international educational space, train personnel in demand in the labor market, which is designed to ensure the further development of the socio-educational sphere of Uzbekistan.
Keywords:
self-financing resources of the higher education system reform of the education system, effective marketing activitiesReferences
Parvatiyar A., Sheth J. (2022) The Domain and Conceptual Foundations of Relationship Marketing // Hand Book of Relationship Marketing. CA: Sage Publications, P. 3–38.
Shemetova N. (2015) Educational Services Marketing as a Tool of Increasing of Universities Competitiveness // North-East Asia Academic Forum. Publication of scientific articles. Harbin University of Commerce. P. 409–411.
Гарина А.В. (2023) Маркетинговые инструменты повышения конкурентоспособности высших учебных заведений / А.В. Гарина. - Текст: непосредственный // Молодой ученый. № 10 (457). - С. 174-177. - URL: https://moluch.ru/archive/457/100577
Колесник Е.А. (2024) Маркетинг высшего образования: тенденции развития // Здоровье и образование в XXI веке. №2. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/marketing-vysshego-obrazovaniya-tendentsii-razvitiya
Панкрухин А.П. (2022) Маркетинг образовательных услуг: теория, методология, практика. [Электрон. ресурс]. Режим доступа: http://www.marketing.spb.ru/lib-special/branch/mou/1.htm
Петривний К.В (1944) Маркетинг образовательных услуг: анализ отечественного и зарубежного опыта // С. 2421-2425. http://elib.osu.ru/bitstream/123456789/1944/1/2421-2425.pdf
Силаева В.В. (2023) Маркетинговые исследования на рынке образовательных услуг как инструмент повышения конкурентоспособности вуза // Вестник БГУ. №3 (2). URL: https://cyberleninka.ru/article/n/marketingovye-issledovaniya-na-rynke-obrazovatelnyh-uslug-kak-instrument-povysheniya-konkurentosposobnosti-vuza
Черникова В.Е. (2021) Особенности маркетинга в сфере образовательных услуг // Современные тенденции в экономике и управлении: новый взгляд. №38. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/osobennosti-marketinga-v-sfere-obrazovatelnyh-uslug
Шеметова Н.К. (2015) Маркетинговая стратегия высшего учебного заведения: формирование и оценка эффективности реализации // Образование и наука. №1 (120). URL: https://cyberleninka.ru/article/n/marketingovaya-strategiya-vysshego-uchebnogo-zavedeniya-formirovanie-i-otsenka-effektivnosti-realizatsii