ЎЗБЕКИСТОНДА ОЛИЙ ТАЪЛИМ МУАССАСАЛАРИНИ МОЛИЯЛАШТИРИШ АМАЛИЁТИНИ ТАКОМИЛЛАШТИРИШ ЙЎЛЛАРИ

Mualliflar

Annotasiya

Ушбу тадқиқот ишида Ўзбекистонда олий таълим муассасаларини молиялаштириш амалиётида ҳисобга олиниши лозим бўлган омиллар илмий асосда таҳлил қилинган. Муайян таълим йўналишларини субсидиялашда тайёрланадиган мутахассисларнинг келажакда даромадлари ошиши, ушбу мутахассислар фаолиятидан жамиятда юзага келадиган билвосита ижобий таъсирлар ва мутахассисларни тайёрлашнинг иқтисодий сарфлари каби омиллар илмий асосда шарҳланган. Олинган илмий хулосалар асосида Ўзбекистонда олий таълим муассасаларини субсидиялашга тегишли субсидиялаш тартиблари (режимлари) таклиф этилган. Ишлаб чиқилган таклифларнинг давлат грантлари ажратиш амалиётида қўллаш истиқболлари асослаб берилган.

Kalit so‘zlar:

олий таълим муассасаларини субсидиялаш даромадлар ошиши олий таълимда билвосита ижобий таъсирлар субсидиялаш режимлари олий таълим сарфлари

Bibliografik manbalar

Birdsall N. (1996) Public spending on higher education in developing countries: too much or too little? //Economics of Education Review. – Т. 15. – №. 4. – С. 407-419.

Johnstone D. B., Marcucci P.N. (2010) Financing higher education worldwide: Who pays? Who should pay?. – JHU Press.

Johnstone D.B. (2006) Cost Sharing in Higher Education: Tuition, Financial Assistance and Accessibility in Comparative Perspective //Financing Higher Education. – Brill, – С. 1-31.

Lange F., Topel R. (2006) The social value of education and human capital //Handbook of the Economics of Education. – Т. 1. – С. 459-509.

Trow, Martin A. (2005) “Reflections on the Transition from Elite to Mass to Universal Access: Forms and Phases of Higher Education in Modern Societies since WWII”, Forthcoming in Philip Altbach, ed., International Handbook of Higher Education, Kluwer.

Winter S., Pfitztner A. (2013) Externalities and subsidization of higher education.

Кликунов Н.Д., Петров В.Н. (2015) Прямые и внешние эффекты высшего образования: проблемы измерения //Провинциальные научные записки. – №. 1. – С. 5-10.

Yuklashlar

Nashr qilingan

Qanday qilib iqtibos keltirish kerak

ЎЗБЕКИСТОНДА ОЛИЙ ТАЪЛИМ МУАССАСАЛАРИНИ МОЛИЯЛАШТИРИШ АМАЛИЁТИНИ ТАКОМИЛЛАШТИРИШ ЙЎЛЛАРИ. (2024). Iqtisodiy Taraqqiyot Va Tahlil, 2(1), 318-327. https://doi.org/10.60078/2992-877X-2024-vol2-iss1-pp318-327